Leguan drar sig undan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
9
Lazerbeam:
Min leguan hona som är ca 7-8 månader gammal har de senaste tre dagarna börjat dra sig undan. Innan var hon runt i hela terrariet tillsammans med hanen. Syns på bilden i mitt bildgalleri. Men nu sitter hon mestadels i en hörna och ibland gömmer hon sig bakom deras hus. 
Vad kan det bero på att hon har börjat göra så? 
För de fungerar alldeles utmärkt tillsammans. De har till och med suttit vid matskålen och ätit samtidigt. 

Medlem i SHF
4003
5031
Jonas_:

Låter absolut som stresssymptom, har du möjlighet att sära på dom så gör det. Hur gammal är hanen? 

Det kan ju ta en tid innan reptiler blommar ut i nya terrarium & blir riktigt dominanta mot eventuella artfränder :) 


52
9
Lazerbeam:
Hej 
De är lika gamla. 
Det märkliga är att innan satt de tillsammans. Och tog jag ut den ene så blev den andre orolig och letade efter sin "kompis". Men sen blev hon så här för tre dagar sedan. 
Hon ser normal ut. Idag kunde jag handmata henne med ett par bitar basilika. Har jag aldrig kunnat göra innan. För när man har närmat sig henne så har hon sprungit iväg. Jag har bara haft henne i ca två veckor. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild