Terrarier till spindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

18
1
Olif:

Sitter och funderar på om min Brachypelma Smithi ska få flytta in i ett riktigt terrarie snart. 

Har funderat på en www.herperschoise.se/product.html/insekts/reptil-small?category_id=20 

Vad tror ni om detta? :)

 

Beskriv och visa gärna bilder på era egna spindelhem också.


158
19
Johanon:

Det var dock riktigt dyrt, sen å andra sidan,, jag har mina i helglasterrarium med ganska exakt samma mått. Dom betalar jag 250-300kr/st för.

Men det är ju förstås utan alla tillbehör, men det är å andra sidan inte nått man behöver så mycket av,

som grotta kan man ta en bit av en terrakotta kruka, alt som jag har till vissa spindlar, bara gjort en liten kulle med torv och grävt till som en grotta med en barkbit som stöd.

Som belysning har jag i stil med dessa ståendes på glastaket, (har exakt denna till en av mina burar)

www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873405480990.jpg

Just den lampan jag länkade är ganska svag, men blir ändå snyggt månskens liknande, man får se till att såga/bryta av plast pinnarna som man annars sticker i marken 

 

EDIT Såg att det var ett paket med armaturen, det missade jag innan, jag har en sån till ett större exoterra (45 cm högt), och det kan bli förvarmt i ditt terra, då, men det är bara vad jag tror


72
0
Kemter:

Hm, har hört att man inte ska ha nån belysning alls...? Eller menar du bara som väldigt svagt månsken på natten d¨Johanon?

Man borde väl annars kunna vända på dygnet för spindeln, ha "mörkt och månljus" på dagen för att på natten ha lite ljus så den tror det är dag?


158
19
Johanon:

ja jag var kanske lite otydlig, men precis som du säger så är det väldigt svag belysning, typ som månsken och som bara är tänt kvällstid


18
1
Olif:

Ja jo, ExoTerra är inte de billigaste alternativen.. Men dom är fruktansvärt snygga och fungerar väll bra? :)

Fast som du säger så kanske det är lite overkill med ljuset i dom där.. Tål att funderas på. Släng in lite bilder på era Terrarier^^


121
95
Kega:

Ljusramp behöver du inte. Har nån bild på terrarium i mitt galleri.


158
19
Johanon:

just det, som Kega säger så har även jag bilder i mitt galleri där du ser vilka terrarie jag använder.
Hoppas svaren du fått är till någon hjälp


18
1
Olif:

Ser fint ut hörrni =) 


158
19
Johanon:

tack Olif, har bara skriv om det är något annat du undrar över :)

 


18
1
Olif:

Är inte bara fundringar, ville få igång lite allmänt snack om hur spindlar bor :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild