Crested Gecko som vill äta allt som rör sig! Även min hand.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
Alai:

Hej!

 

Eftersom att jag fick bra hjälp sist jag frågade så frågar jag igen :)
Jag har en Ögonfransgecko hona på 8 månader som blivit konstig senaste tiden. Innan jag börjar så vill jag säga att jag har rumstemp på ca 24-25 grader och fuktigheten samt storleken är "rätt" så inga fel där. Problemet är att hon har vart snäll i några veckor men nu senaste tiden så attackerar hon allt som rör sig. Har frågat vissa av mina engelska "crested gecko uppfödare" men får inte ett klart svar. Hon är inte aggresiv och springer gärna fram till rutan om hon ser mig, men problemet är att hon relaterar allt med mat! till och med vatten eller blad som rörsig/vibrerar ska hon hålla på att bita. Jag behöver komma in och städa ibland och då kan hon vakna ur sin sömn och hoppa på handen, sedan om andra handen kommer tillräckligt nära så ska hon hålla på och attackera den. Nu vart det långt men måste tillägga att hon älskar insekter och det vart såhär efter att jag matade med dubia första gången, då vart hon galen. Väldigt tacksam om jag får svar på vad jag kan göra/testa för att få bort beteendet eller iaf lugna ner henne. 


Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Jag hade en hane som var likadan! Fast högg inte så mycket efter mat, favoriten var att attackera vattenskålen när jag bytt vatten...

Vet tyvärr dock inte vad det kan bero på.

/Andreas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild