Terrarium till leguan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
9
Lazerbeam:
Hej 
Letar efter ett stort terrarium till min stora leguan. 
Men det finns mest små. 
Och tyvärr är jag ingen händig tjej. 
Så hur fixar man enklast ett stort terrarium till en vuxen leguan?? 
Såg på nätet att vissa köper växthus i plast på Jula.  Men så tänkte jag att det river dem sönder. Så har ni något bra förslag. 

2966
1645
Hoggaforfan:
www.flexipet.se/

Beror lite på vad du har råd med men det enklaste är ju att köpa ett eller låta någon bygga åt sig.

52
9
Lazerbeam:
Vad skulle det kosta till en vuxen leguan? 
Tror du man kommer undan med 2000 kronor. 
Och var får man det gjort. 
Kan inget om "snickeri" 

741
681
Binks:
För 2000:- kan du iaf få ihop de mesta för att bygga ett eget i Formplyfa.
Eller så köper du något billigare material och lackar de nått så in i helvete för att spara någon krona.

52
9
Lazerbeam:
Hade hoppats att E_M skulle svara eftersom hon har ett terrarium som jag hemskt gärna vill ha till honom. 
Men hon hör väl av sig. 
Som sagt,  vill ha ett stort terrarium till honom så fort som möjligt. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Ingen aning vad det skulle gå på men för endast 2000:- lär du behöva bygga själv eller hitta begagnat.
Men kolla med dem, kanske är värt det för de har bra priser tycker jag.

Medlem i SHF
4003
5031
Jonas_:

Först fixar man terrarium, sen djuret, inte tvärtom :) Skämt åsido..

Fråga någon bekant som kan hjälpa dig bygga ett fullstort terrarium, finns oändligt mycket tips i olika byggtrådar här i forumet, det är inte så himla bökigt egentligen :) Tror det är det bästa alternativet, går ju att måttbeställa av någon som bygger terrarium men då springer ju kostnaden iväg en hel del! Hoppas det löser sig innan ödlan vuxit ur nuvarande burk :)


205
203
Micke_E:
Jag tror att jag hamnade närmare 4000:- och det är väl hälften av vad en vuxen behöver och förberett för att bygga ut. Då hade jag dörrar sedan tidigare. Med lampor och övrig teknik/inredning så blir det fort några tusingar till.

129
114
kekke:
Har man inte råd att skaffa det som behövs så avstår man att skaffa djuret också. Hårt men sant.
Till en vuxen leguan eller flera (som du ser ut att ha) så kommer du inte udan utan att lägga ut minst 5000kr med allt som behövs, fukt, värme, ljus osv. Sen kommer maten också som inte är billig, att de äter grönt gör det bara ännu dyrare än de som äter möss/insekter.

Tänk om och starta på rätt steg. Först terrarie och allt som krävs sen djuret.

Börjar mer och mer tror att du trollar oss med dina trådar, om så inte är fallet så hjälper jag mer än gärna till med den info som du behöver.

412
419
Hadara:
Har du koll på vilken som är den minsta storleken enligt L80 för en vuxen leguan ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild