Smarta lampskydd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

488
203
David:
Har ni några tips på smarta lampskyd?  Har en terrariestapel med 4 terrarier ståendes som är gjord så att lamphållaren sitter högt upp på kortsidan och jag skulle vilja komma på nåt skydd till dem. 

I dessa terrarier kommer belysningen vara lågenergi eller led vilket gör att det inte är så väldigt varma lampor men man vill ändå gärna ha ett skydd.

Finns det nån enkel galler/nättidning.

Kommer jag inte på nåt så är lösningen lysrör istället men det hade varit skönt att slippa köpa 4 nya lysrörsramper:)

Så har ni tillverkat nåt eller köpt nåt som funkar så tipsa gärna.

741
681
Binks:
Jag har köpt ett sådant "Pennställ" i nån form av galler.
Inte installerat de än men de är tänkt att jag ska borra hål i den i botten och sen sätta fast en GU10 sockel i den för halogenlampa.

342
183
DannyF:
såg någon bild där någon hade satt fast va ja tror är en cykelkorg till barncyklar, inte så snygt men de funkar väl. annars finns det alu/metallnät på biltema/bauhaus 

488
203
David:
Cykelkorgen var inte så dum. Inte pennstället heller men den blir lite liten.



741
681
Binks:
Ja beror ju lite på vad man ska ha för storlek på lampan.
Annars kan nog bara fantasin sätta gränserna för vad man kan hitta på.

Även haft fundering på att bygga in den i någon fogskums-aktig grej i taket som man täcker med torv eller vad man nu vill ha, så de ser snyggt ut.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild