Könsbestämningen av leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
0
Lucas_Hellbom:
Hej! Jag har en leopardgecko på 1,5 år. H*n är köp som hona men har inte lagt några egg en. (obefruktade) så börjar undra. 

55
58
Daffy74:
Lucas_Hellbom skrev:
Hej! Jag har en leopardgecko på 1,5 år. H*n är köp som hona men har inte lagt några egg en. (obefruktade) så börjar undra. 

Det ser ut som en hane tycker mig urskilja 2 bulor men lite väll suddig bild. Du kan lyfta ut den och ha den mot en bordskiva sen lyfta lite lätt på svansen och ta en bild på området runt kloaken svansens början så får du nog bättre bild för att se kön. Mvh Jesper

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Försök att fotografera med blixt eller annan ljussättning. Just nu är det på tok för mörkt och otydligt för att se. Med tanke på ålder vågar jag nog dock gissa hona. Men försök att ta andra bilder, eller jämför med de du finner på google.

2048
773
psyjoh:
Tror oxå på hona men kommer se det tydligare med en ljusare bild. Hanar har ett tydligt mönster med femoralporer som går som ett V på insidan av låren. 

33
0
Lucas_Hellbom:
Okej tack, ska försöka. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild