Hur stort terrarium ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

127
7
rencore:
Har en python på ca 1.5 m, Han är 4 år nu, det terrariumet jag har idag är det på bilden, men ajg har ej plats för det. vad där det minsta man kan ha till en orm som blir 2-3m ? Vill gärna ha måtten i cm och inte typ 1.5 m2. Någon som är intresserad av terrariumet ? eventuellt byte? 

230
185
Humi:
rencore skrev:
Har en python på ca 1.5 m, Han är 4 år nu, det terrariumet jag har idag är det på bilden, men ajg har ej plats för det. vad där det minsta man kan ha till en orm som blir 2-3m ? Vill gärna ha måtten i cm och inte typ 1.5 m2. Någon som är intresserad av terrariumet ? eventuellt byte? 


Minsta tillåtna yta: 2,15 m²

Minsta höjd: 0,7 m

Vilket betyder att du kan ha ett terrarium som är 2,15m långt och 1m djupt.
Eller varför inte 1,8m långt och 1,2m djupt. 

Om jag inte är helt ute och cyklar, så tror jag inte att du kommer att kunna ha ett så pass stort terrarium om du inte kan ha det du visar på bilden. Så vidare det inte är höjden du har problem med :)

Vad är det för art du har? 


127
7
rencore:
Jag har en morelia hypo jaguar kan skicka bilder vid intresse, det terrarium som jag har nu är L 1.80 H 55 D50, Underdelen samma mått fast H 80. Så det är för litet till honom :S ? Ja det är ju att det är dubbelt som är problemet :( även Längden en del faktist, får inte plats med honom hemma :(

230
185
Humi:
rencore skrev:
Jag har en morelia hypo jaguar kan skicka bilder vid intresse, det terrarium som jag har nu är L 1.80 H 55 D50, Underdelen samma mått fast H 80. Så det är för litet till honom :S ? Ja det är ju att det är dubbelt som är problemet :( även Längden en del faktist, får inte plats med honom hemma :(



Skåpet du har nu är 0.9m2 vilket är okej upp till 150cm. Efter som att ditt skåp inte är så djupt kan du lösa längden med ett djupare skåp. 
Har du ett skåp som är 1x1m så är det 1m2 och då klarar du dig upp till 2 meter orm :)

2966
1645
Hoggaforfan:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Allt visas i m2 så aningens svårt att ge dig mått i cm om du inte specificerar ett av måtten tex bredd eller djup

127
7
rencore:
jaha jag tror jag fattar, tex 1m2 kan vara olika stor beroende på vilket mått man specifiserar :D ?

230
185
Humi:
rencore skrev:
jaha jag tror jag fattar, tex 1m2 kan vara olika stor beroende på vilket mått man specifiserar :D ?



1m2 är alltid 1m2, dock så kan längderna skilja sig lite. Om du berättar hur långt eller hur djupt terrariet max får vara kan vi lätt tala om för dig det andra måttet :)

127
7
rencore:
Det värkar som om jag hur eller hur inte kommer ha ha plats för honom som det ser ut nu :( Har plats för H.100 L90 D55.

1662
779
fluffis:
rencore skrev:
Det värkar som om jag hur eller hur inte kommer ha ha plats för honom som det ser ut nu :( Har plats för H.100 L90 D55.


Det räcker ju inte särskilt långt till den typen av orm.
Sen en annan grej som kan vara lätt att glömma är att det är innermåtten som räknas om man ska vara noga :)

2966
1645
Hoggaforfan:
1m2 är 1.0
För 55cm djup blir det 1.0/0.55=1.8
Längden blir 1.8 meter 

Åt andra hållet blir det 1.0/1.8=0.55

Avrundat då :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild