Tips på växter ifrån den vanliga blomsterhandeln

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

342
183
DannyF:
undrar ifall någon vet om det finns växter i den vanliga blomster/växtbutiken. det ska vara till regnskogsterrarium och måste därmed klara av hög luftfuktighet. tänkte att ja skulle slippa åka 17 mil enkel resa till herpers :) mitt terrarium har en landdel på 150x80x60 så ja har lite plats att fylla :)

2966
1653
Hoggaforfan:
Vilken stad bor du i?

Men jo finns en del, enklast är nog att fråga i butiken.

342
183
DannyF:
örebro. jo har tänkt att fråga, men bättre fråga dom som kan/har prövat sig fram :)  glömde nämna att ja har tänkt att gjuta in både stora o små hål/krukor för att kunna ha jordkrävande växter också.

2966
1653
Hoggaforfan:
Daniel_S säljer en del i Stockholm om du har vägarna ditåt

Annars har du: bens-jungle.com/home-bens-jungle-online-shop

342
183
DannyF:
jo men problemet just nu är väl att dom inte skickar några växter då dom inte klarar kylan. sthlm och uppsala skiljer det 2-3 mil på ifrån örebro :P har inte råd att fylla hela burken med växter just nu men några växter måste jag ha i snart iaf och det blir garanterat en resa till Herpers någon gång i framtiden, men det får nog vänta tills mc säsongen är igång :)
34 mil i bil orkar man ju inte med ^^

321
445
Daniel_S:

Kan nog garantera att Bens Jungle skickar nu..

Det gör jag också, men jag har nästan bara epifyter hemma, endast ett fåtal andra arter, typ rankor o.s.v.

MVH
Daniel

Medlem i SHF
510
305
Jonas77:
Vad är det för djur?

Medlem i SHF
4081
5139
Jonas_:
Finns många duktiga blomsterhandlare tycker jag, jag gillar att gå in i butiken & prata mig fram till vad som passar i terrarium, ofta blir det meningsutfulla diskutioner mellan blomsternörd & reptilnörd ;) Att blanda olika sorters växter i samma terrarium blir väldigt snyggt tycker jag. Sen finns ju såklart många duktiga här på terrariedjur.se, hoppas du hittar vad du letar efter & uppdatera med bilder när burkarna är färdiga :) 

741
682
Binks:
Gullranka funkar alltid och växer som satan om de är fuktigt.
Pumilla ska vara samma där, men jag lyckas aldrig med den.

342
183
DannyF:
okej tack för tipsen, får åka o kolla med dom i butiken  :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild