Terrarium till juvenil

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

58
16
deLioncourt:
Jag har ett terrarium på 90x45x45 som ska få bli hem till en leopardgecko. Men är det inte så att juveniler ska ha det litet till en början, eller går det bra att släppa in den där på en gång?

379
399
Mr_B:
Borde inte vara några större problem. Men har sett många kör dem i mindre lådor (hammarplast eller liknande) tills de vuxit till sig lite grann. Tror detta sker mest p.g.a att man har bättre uppsikt över ätande o annat i en mindre låda än ett större terrarium. Skulle det kännas stort kan man även dela av terrariumet tillfälligt med något. Bara mina tankar kring det hela. 

23
12
fridooh:
Jag tror att det viktigaste är att du inte använder någon bottensubstans i terrariet. Juveniler är slaffsiga ätare och kan lätt få i sig sand/grus då de inte siktar rätt alla gånger. Sen, som ovan, är det lättare att hålla koll på mat, bajs och ömsning i en mindre låda :)

58
16
deLioncourt:
Hm. Jag kanske använder en låda då för att vara säker. Men ärligt talat skulle jag föredra om det blev en adult. Jag får se vad som finns på mässan. :)

173
59
mrvikke:
att hålla koll på att den skiter som den ska är inga problem om du har ett stort terrarium då leopardgeckon skiter på samma ställe hela tiden. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild