Ljust och blött geckobajs?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

50
7
maddiedotse:
Hej! 
Har två tjejer på tre månader. De äter mjölmask och Dubia mest(tillgången på lagom syrsor har varit sådär) och jag har haft dem i tre veckor. De bajsar normalt mörka klumpar med en vit fläck. Ser normalt ut enligt de bilder jag googlar på bajs) men idag hade Lillan bajsat väldigt vattnigt och nästan grönbrunt bajs.

även en stor vit hög med ngt rött på.

Verkar vara pigg men behöver jag bli orolig? Det brukar inte se ut sådär. :(

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Har hon gått ned i vikt något? Vad har du för temperaturer i terrariet?

Första jag tänkte på var detta. Men kan självklart vara något annat. www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1053400


50
7
maddiedotse:
HappyLucky skrev:
Har hon gått ned i vikt något? Vad har du för temperaturer i terrariet?

Första jag tänkte på var detta. Men kan självklart vara något annat. www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1053400


Hoppas innerligt att det är något annat. Nej hon har inte gått ned ännu(men inte upp lika mycket som den andra heller). 
Får se om hon bajsar idag.
temperatur 23 kalla respektive 28 varma.

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Kan vara där problemet ligger. Ha gärna runt 32 grader i någon del av terrariet, det är ingen fara om det är något varmare på en fläck precis under värmelampan exempelvis.

50
7
maddiedotse:
Jag okej ska höja värmen. Tack !

Verkar dock som om det superlösa var tillfälligt. Idag har det återfått sin färg och är fastare även om det fortfarande inte är fast som det brukar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild