Varför valde ni varaner? :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

133
30
Avipt:
Jag har varit på jakt efter unga Taggsvansvaraner länge, och har suttit timmar och läst och kollat på bilder. Det ena leder till det andra och man sitter och tittar på nil varaner stäppvaraner. Fasinationen för just varanerna bara växer! Jag har aldrig ägt en varan men jag hoppas på att hitta en taggis som växer sig stor och trevlig!

Ni som har varaner varför just varaner? :D

139
363
Dwarfmonitors:

Jag har just nu tre arter. V. storri, V. glauerti och V. acanthurus. Jag gillar främst de små arterna ur Odatria.

Varför? Jadu, det är en superbra fråga. Men de är aktiva, matglada och kul att studera. Sen gillar jag utmaningen med parning och reproduktion. Optimala ödlor på alla sätt.


57
42
Lunatisk:
Svårt att egentligen svara på varför, men jag har en stäppvaran och det är en av de mest fantastiska varelser jag nånsin kommit i kontakt med. Gillar hela projektet liksom, att skapa rätt miljö, se hur ödlan beter sig, matning. Att bara sätta sig på en stol framför terrariet och titta in på honom, när han går runt eller när han solar, det är det bästa som finns!

133
30
Avipt:
Jag får känslan av att kolla på videos (Mest på små taggisar) Att det är en stor ödla i litet format, även om dom nu inte är jättesmå så ser dom väldigt inteligenta ut och man får ögonkonstakt och dom spanar in dig :) Och aktiva som alla säger.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild