Hur länge har ni haft era ormar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
44
Michael_B:
Skulle vara intressant att veta hur länge ni har haft era ormar. Från juvenil tills? En boa kan ju bli 40 år står det, finns det någon här som har en gammal orm? Tittar man på annonserna så är dom i regel rumt 1 år, men många verksr oxå tröttna och säljer dom vid ca5-6 år. Tänker själv behålla min boa tills hon dör av ålderdom, då är jag 80 år :)


953
1840
peter54:
Alla mina ormar utom två är inköpta som månadsgamla juveniler, alternativt födda här. De två jag har som inte varit här sedan juvenil ålder är dels min jättestora sinaloahane, han var tre år när jag köpte honom, nu är han 15 år och sedan min kaliforniska kungssnokshona, som övertogs från en konkad zoobutik som tvååring för två år sedan.

Tolv av mina fjorton ormar har alltså funnits här sedan den här storleken på bilden :)

305
150
SunshineGeckos:
Så liten och söt!

1662
779
fluffis:
Hur gammal är din orm nu Pigall? :) Är den nyinförskaffad?

Intressant frågeställning. Jag vill minnas att jag har gjort en liknande frågeställning (här eller i något annat forum) någon gång och frågat folk om de har gamla ormar. Det verkar finnas ett par stycken men oftast kryper det inte fram mer än ett par stycken. Man undrar ju var alla gamla ormar är, eller hur? Jag spånar på att en trolig anledning kan vara att även om man har kvar intresset för sin orm efter 40 år så kanske man inte har kvar behovet av att prata om den och hänga på forum.

Jag själv är jätteglad att jag har kvar min första orm Sparris von Tråd. Jag får väl ge honom ett stort firande i år eftersom han blir 20 :)

Jag har en annan orm som jag tog över efter en kompis men ingen av oss kan minnas exakt när, men ormen var ungefär ett par år gammal. Den ormen är troligtvis 19 eller 20 år nu.

83
44
Michael_B:
Boan som jag har är 3 år och jag har haft henne i två. Regnbågsboan har jag haft i en månad. Det måste ju finnas en uppsjö av äldre ormar i sverige eller gör man sig av med dom på något vis. Har en kompis som tröttnade på sina pytonormar när  dom blev förstora, Nu sitter dom på väggen :( .Det är många år sen, men ändå.

58
16
deLioncourt:
Det där tycker jag också är intressant. Jag har kikat lite på ormar, bland annat kungspyton. Den rekommenderas ju ofta som första orm. Därför blev jag förvånad när jag läste att de kan bli upp till fyrtio år. För mig som aldrig säljer mina djur känns det som ett lite väl stort åtagade när jag aldrig har haft orm förut.

83
44
Michael_B:
Blir min äldsta dotter som får ärva dom. Hon är intresserad av ormar hon med..

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Har haft min GTP i snart 1 år.

590
365
SweBoa:
Har fyra st boor, tre av dom är över året och jag har haft dom i ett år, den fjärde är ca 6 mån haft han i ca 3 mån 

3
6
Septicemia:
Min dåvarande sambo köpte en kalifornisk kungssnok som månadsgammal juvenil. Idag är vi inte tillsammans och jag har tagit över henne. Hon fyller 8 i år och kommer inte flytta ifrån mig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild