Para ihop hane och hona (skäggisar)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
3
maxez:
min kompis har två skäggisar som är hane och hona... Som har bott i två olika terrarium men han vill börja avla på dom.. Har jag rätt så ska väl dom träffas utanför terrariumet.. Visst? Honan är 4 år gammal och hanen 1 år

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Finns väldigt många liknande trådar om samma ämne här i forumet, använd sökfunktionen så hittar du säkert flera nyttiga trådar :) Kan inte länka någon då jag sitter på telefon & fungerar dåligt för mig där. 

Spontant skulle jag säga att hanen är alldeles för ung, skiljer det mycket i storlek på djuren? Med tanke på åldersskillnaden tänkte jag.. 

Se till så din kompis tänker efter innan han börjar avla på skäggagamer, marknaden är i stort sett mättad & många individer slumpas bort för struntsummor & det tjänar ingen på i slutändan. Iaf om det är normalfärgade skäggisar. 

Men bara man känner sin marknad väl finns det inget som stoppar en från att föda upp sin favoritreptil :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild