KP beter sig annorlunda.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
SimonImmo:

Har en kungspyton som är ca 2 år gammal, dom senaste dagarna har han bara legat ihorullad som en boll, väldigt tjurig och det verkar som att han andas tungt/hårt!

 

Tempratur och fukt är som det ska och han åt för några dagar sen. Det ser ut som på ögonen att det är dags för öms snart så jag har ökat fuktigheten lite.

Vägrar att röra sig.

Någon som känner igen detta?

 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Det låter som en helt normal "ballpython" som dom kallas :) Att krypa ihop sig till en boll är anledningen till deras engelska populärnamn, men det visste du säkert redan. 

Ormar kan ofta bli något tjuriga när dom ligger i öms, låt honom/henne vara ifred 1-2 veckor & ömsa i lugn & ro så är det nog ingen fara :) 

Är det här ett nytt beteende för din individ? Eller är ormen ny i din ägo? Tänkte mest på det su skrev om att den andas tungt & hårt.. 


8
0
SimonImmo:
Jonas_ skrev:
Det låter som en helt normal "ballpython" som dom kallas :) Att krypa ihop sig till en boll är anledningen till deras engelska populärnamn, men det visste du säkert redan. 

Ormar kan ofta bli något tjuriga när dom ligger i öms, låt honom/henne vara ifred 1-2 veckor & ömsa i lugn & ro så är det nog ingen fara :) 

Är det här ett nytt beteende för din individ? Eller är ormen ny i din ägo? Tänkte mest på det su skrev om att den andas tungt & hårt.. 

Som en boll brukar han ligga, men han brukar inte vara såhär "ryckig" med andningen :)  men ska låta honom vara ett tag nu så får vi se om det går över.

 

Sen kanske han är upprörd för att jag gjort om i terrariet, eller låter det långsökt?


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Nej det är absolut inte långsökt, kan faktiskt ta ett par veckor innan vissa ormar lugnar ner sig & känner sig hemma i terrariet om man möblerar om :) Lite olika beroende på individen.. och även art ibland. Men med lugn & ro kommer den finna sig tillrätta tillslut, inget att oroa dig för :) 

8
0
SimonImmo:

Jonas_ skrev:
Nej det är absolut inte långsökt, kan faktiskt ta ett par veckor innan vissa ormar lugnar ner sig & känner sig hemma i terrariet om man möblerar om :) Lite olika beroende på individen.. och även art ibland. Men med lugn & ro kommer den finna sig tillrätta tillslut, inget att oroa dig för :) 


Okej, tusen tack för hjälpen :) Då kan jag sova gott i natt!

Nice galleri du har btw!


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
SimonImmo skrev:


 

Okej, tusen tack för hjälpen :) Då kan jag sova gott i natt!

Nice galleri du har btw!



Ingen fara! Bara roligt att prata pytonormar :) Du kan absolut sova gott, tror allt är som det ska med din kp. 

Tackar, ett hem utan ormar är ju inget riktigt hem ;) Godnatt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild