Regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

278
47
Boboo:

hejsan

tänkte bygga regnskogs terrarie bara ha glas framtil.

-Botten Sidor och Bak yta,
vilka material klarar fuktig torv/jord som  botten material och punkt värme med regnsystem som dessutom inte är giftigt/farligt för djuren.

-eller måste man behandla material med ngn lack färg eller hus fix?

helt ny på detta tacksam f alla svar från duktiga terrarie byggare. 

Med vänlig hälsning, 

2966
1645
Hoggaforfan:
Formplyfa/formplywood tål fukt men inte fel att skydda lite extra där man har jorden. 

342
183
DannyF:
jag är ny i terrarievärlden och håller på att bygga ett regnskogsterrarium med en akvariedel som botten.
jag har avverkat snuskigt många timmar till research och kommit fram till att det enklaste är att bygga i plywood sen lacka ordenkligt med epotex akvarielack. ev täta med glasfiber och polyester, men det är inget man gör på vintern då det tydligen ska luka illa länge o ev va giftigt länge.

jag har pratat med epotex och enligt dom så ska man kunna bygga hela akvarium i trä och sen så ska lacken hålla kvar vattnet.
lacket är dyrt, 1100kr till mitt 150x120x60. men lika bra att köra safe ifrån början, tråkigt om man fuktspärrar med något som inte håller i längden och om vattnet kryper in och bryter ner träet.

424
32
samthe0ne:

Hej!

Kolla in min tråd: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1224, använde formplyfa för själva grundstommen. Glas i front och hälften av sidorna. 


278
47
Boboo:
Tack för alla svaren!:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild