Mina varaner vägrar att äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
3
gismo:
Hur får man en vuxen varan att äta som vägrar att äta, finns det något man kan spruta ner i deras magar så magen går igång igen..... ge mig ider för annars kommer de ju att dö...

Om de dör så lägger jag av med denna hobby

1275
1724
Falk:
Berätta mer om art, hållning, vad du utfodrar med i vanliga fall osv.

28
3
gismo:
gilleni 1.2
Jag har prövat att ge dom syrsor, dubia, pinkis och kycklingshjärta men de vill fan inte äta 
bra temp i burk och stort och mycket att gömma sig i 

Medlem i DHF
63
126
griseus:
Hur länge har de matvägrat?  vissa varaner går igång på at du punkterar huvudet på en pinkie och klämmer ut lite av det göttaste , lite mer info om burken, temp och hur länge du haft dem, när åt de sist osv ökar chansen att nån kan hjälpa dig.

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Hur länge har du haft varanerna? hur länge har de matvägrat ? Har du sett att de blivit slöa, betett sig udda? Har de magrat?

28
3
gismo:
har fått hjälp av en nisse nu men tack hjälpen. ska vara lite mer grundlig i nästa inlägg jag kommer att skriva så ni slipper fräga hela tiden 

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Bild på djuren och burken skulle underlätta

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

gismo skrev:
har fått hjälp av en nisse nu men tack hjälpen. ska vara lite mer grundlig i nästa inlägg jag kommer att skriva så ni slipper fräga hela tiden 


Det är för att det krävs en hel del bakgrundsinformation samt information om själva varanerna & terrariet för att kunna ge bra hjälp, du gav ju ingen information alls när du skapade tråden :) Fanns inte ens med vilken art det rörde sig om. 

Är det vuxna varaner har ju någonting gjort att dom börjat matvägra, har du alla 3 i samma burk? Som sagt bilder säger mer än tusen ord :) Har dom börjat äta igen? Eller har du bara fått tips av någon på annat ställe? 

Ge mer info så är jag övertygad om att du kan få mer bra hjälp härifrån, griseus är en grym kille på varaner vet jag :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild