Pris BCI

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

378
340
Silvetaz:
Hejsan alles,

Jag behöver lite hjälp av er som är lite mer inne i boa svängen då jag nyss tagit upp det intresset.
Jag har hittat en 1.0 Ghost Motley 66% het kahl i UK som säljes för 1000£.

Låter detta som ett vettigt pris för sagda morpher?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Säljarens pris är det som gäller :) Svårt att säga om det är vettigt det beror nog på vem man frågar, men det låter ju inte orimligt iaf. 

Det här har egentligen inte med boa att göra men vill nämna det, jag tycker dom flesta arter boa & pyton ligger på tok för lågt i pris, bättre dom skulle kostat lite mer så folk tänker efter mer innan dom handlar djuren, min åsikt iaf :) Alla skulle tjäna på om djuren blev lite dyrare, titta på "vanlig" kungsboa & kungspyton som 2 skräckexempel hur sinnesjukt låga priserna är på dessa arter, i slutändan är det synd om djuren kan jag tycka. Nu blev det lite off-topic & ber om ursäkt för det :)


378
340
Silvetaz:
Jonas_ skrev:
Säljarens pris är det som gäller :) Svårt att säga om det är vettigt det beror nog på vem man frågar, men det låter ju inte orimligt iaf. 

Det här har egentligen inte med boa att göra men vill nämna det, jag tycker dom flesta arter boa & pyton ligger på tok för lågt i pris, bättre dom skulle kostat lite mer så folk tänker efter mer innan dom handlar djuren, min åsikt iaf :) Alla skulle tjäna på om djuren blev lite dyrare, titta på "vanlig" kungsboa & kungspyton som 2 skräckexempel hur sinnesjukt låga priserna är på dessa arter, i slutändan är det synd om djuren kan jag tycka. Nu blev det lite off-topic & ber om ursäkt för det :)



Jo det är ju självklart, jag själv tycker att det låter vettigt men skadar aldrig att fråga andra också som är mer insnöade på boa morpher osv. Det är ju ändå fyra gener som går in i den liksom.

Gällande din andra del så håller jag ärligt talat med dig. Vanlig boa constrictor för 300-400kr är på tok för lågt i mitt tycke.



278
122
Snakedude69:
Swedes in genral are a little .. snål when it comes to snake prices,  they have a saying here in sweden the 5000kr limit.  not many people besides hobbiest and breeders want to spend more then this.  which i think is why sweden usually is behind when it comes to finding morphs. (this is changing with time)       however when you start getting into pricier snakes you dont what to be dumb ither.   I think  1000€ sounds a little high for any khal boa morph, however it could be a very crazy clean looking snake that is better then the rest.  Take someone with you that has some knowlage of boas and morphs... read about them .. google it... and see what there going for.

I would think about 5000-8000kr  on the higher end for most BCI Kahl morphs is a fair price.   but id love to see a picture.  Boas are my weakness
=)

278
122
Snakedude69:
[quote=Jonas_]Säljarens pris är det som gäller :) Svårt att säga om det är vettigt det beror nog på vem man frågar, men det låter ju inte orimligt iaf. 

Det här har egentligen inte med boa att göra men vill nämna det, jag tycker dom flesta arter boa & pyton ligger på tok för lågt i pris, bättre dom skulle kostat lite mer så folk tänker efter mer innan dom handlar djuren, min åsikt iaf :) Alla skulle tjäna på om djuren blev lite dyrare, titta på "vanlig" kungsboa & kungspyton som 2 skräckexempel hur sinnesjukt låga priserna är på dessa arter, i slutändan är det synd om djuren kan jag tycka. Nu blev det lite off-topic & ber om ursäkt för det :)

I agree i think boas even commons should be a little higher in price.  if you going to keep a boa its going to cost you 1000s of crowns to keep it.   unfortuanly supply and demand is the rule and boas have lots of babies =(


378
340
Silvetaz:
Snakedude69 skrev:
Swedes in genral are a little .. snål when it comes to snake prices,  they have a saying here in sweden the 5000kr limit.  not many people besides hobbiest and breeders want to spend more then this.  which i think is why sweden usually is behind when it comes to finding morphs. (this is changing with time)       however when you start getting into pricier snakes you dont what to be dumb ither.   I think  1000€ sounds a little high for any khal boa morph, however it could be a very crazy clean looking snake that is better then the rest.  Take someone with you that has some knowlage of boas and morphs... read about them .. google it... and see what there going for.

I would think about 5000-8000kr  on the higher end for most BCI Kahl morphs is a fair price.   but id love to see a picture.  Boas are my weakness
=)


It truly was an amazing specimen, Ghost motley with an almost perfect stripe going from tail to midbody, only 66% het Kahl though so girlfriend refused, she wants a 100% so we are sure to get moonglows :)

278
122
Snakedude69:
For that price i would wait for what you want =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild