Termostatfråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

375
251
Doxster:
Hejsan!

Sitter fortfarande och slipar på terrariumplanerna, och jag tror att jag kommer använda mig av CHE som värmekälla. Men termostat? Det var länge sen jag gjorde någon efterforskning på detta, vilka grejer är bra nu för tiden?

Jag vill gärna kunna styra 4 burkar på samma termostat, så 2 "probes" är nog att föredra. Gärna med nattsänkningsfunktion också. Tips?

741
681
Binks:
Använder själv en Habistat och är nöjd med den.
Vet att det ska finnas med nattsänkning men tror inte de finns för att styra i 4 burkar.
Har sett någon som sålde super-ultra-deluxe termostaten för någon månad sedan men minns inte namnet på den, men vet iaf att man kunde styra mer än 4 burkar med den, och även ställa in olika temperaturer på dygnet.

375
251
Doxster:
Två probes räcker egentligen, då kan jag ha en i botten och en näst längst upp. Det borde fungera.

Super-ultra-deluxe låter onekligen dyrt :D

741
681
Binks:
Ja den jag har är för att styra 2 burkar med, eller om man har ett stort jävla as så kan man väl styra 2 olika områden.
Super-ultra-deluxe var dyr, men billigare om man har mer än 6 burkar att styra.
Minns faktist inte hur många man kunde styra men de var jävla detaljerat om mycket man kunde ställa in.

Jag skulle nästan önska att de fanns något liknande för dushsystem som man kunde ställa in duschtid per terrarium.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild