Angående akvarielack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

590
365
SweBoa:
tja jag undrar om det finns nån mer återförsäljare en epotex, som säljer FS 023/80

2966
1645
Hoggaforfan:
Finns tillverkaren med men det var samma priser där men ännu dyrare frakt. Vad de hette minns jag tyvärr inte. Några andra än de hittade jag inte när jag letade.
Men troligtvis är detsamma som en uppsjö vattenbaserade epoxylacker.


590
365
SweBoa:
Hoggaforfan skrev:
Finns tillverkaren med men det var samma priser där men ännu dyrare frakt. Vad de hette minns jag tyvärr inte. Några andra än de hittade jag inte när jag letade.
Men troligtvis är detsamma som en uppsjö vattenbaserade epoxylacker.


Vad har du kört på dina terrarier

590
365
SweBoa:
Finns det något som är billigare en epotex 

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag har kört med Nordsjö Epoxy lack V och vet att många kör med Epolan Epoxy lack V men numera använder jag PVA-lim som lack och till bakgrundsbyggen. Ca 250:- för 5 liter och är segare än lacker.

590
365
SweBoa:
Hoggaforfan skrev:
Jag har kört med Nordsjö Epoxy lack V och vet att många kör med Epolan Epoxy lack V men numera använder jag PVA-lim som lack och till bakgrundsbyggen. Ca 250:- för 5 liter och är segare än lacker.

Skulle pva funka till osb terrarier, ska ha booer i dom och det blir ju ganska fuktigt

2966
1645
Hoggaforfan:
Jadå, jag täckte insidan på en kartong Breton-kex (så väldigt otätt i normalskick) med det och hade vatten i det en vecka utan problem. Jag är osäker om jag vågat använda det som tätning till en vattendel men som fuktskydd, definitivt.
Heh nu har de sänkt priset ännu mer:
www.kontorsgiganten.se/lim-allround-5000-ml-9275803
192:- för 5 liter


590
365
SweBoa:
Hoggaforfan skrev:
Jadå, jag täckte insidan på en kartong Breton-kex (så väldigt otätt i normalskick) med det och hade vatten i det en vecka utan problem. Jag är osäker om jag vågat använda det som tätning till en vattendel men som fuktskydd, definitivt.
Heh nu har de sänkt priset ännu mer:
www.kontorsgiganten.se/lim-allround-5000-ml-9275803
192:- för 5 liter


Då blir det att köra på det istället för akvarielack 

590
365
SweBoa:
Tusen tack :)!!!

2966
1645
Hoggaforfan:
Alltid kul att kunna hjälpa folk :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild