Skjutglaslister

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2966
1645
Hoggaforfan:
Meeis88 skrev:
Jag köpte en bra lösning i aluminium på specialbeslag på hisingen För en vecka sedan. Passar glas 4mm

Vilket pris? Minns du priset på plast med?

125
182
Redfoottortoise:
Bauhaus har både plast (svart eller vit) och aluminium

Minns dock inte pris...

20
13
Meeis88:
Kommer inte ihåg vad allt hette men jag förklarade vad jag skulle ha dem till och då visade han mig den i plast och aluminium. Jag tror inte jag betalade mer än 200kr för fyra st aluminiumlister på 125cm vardera. Har för  mig att hårdplasten inte var dyrare  iaf. Jag tror inte dom har glömt av mig och vad jag skulle ha allt till, så förklara bara det så vetdom nog vad dom ska visa igen :p:p

20
13
Meeis88:
Rydsglas skulle tydligen också ha skjutglaslister, för jag kollade pris för två glasdörrar och frågade samtidigt om de hade listerjust för skjutglas. Tror de kostade 2-300kr, det ligger också på hisingen. Var jättehjälpsamma men hittade glasdörrarna lite billigare någonannstans :)

342
183
DannyF:
jag mailade bauhaus och frågade ifall de hade skjutglaslister/E-profil och länkade en bild på vad jag menade, och fick svar innom en timma:

Jag rekommenderar dig att besöka ditt närmsta BAUHAUS varuhus för att kika på dem, dessutom råder jag dig även att ta med en bild på dem då säljarna kanske inte känner till benämningen skjutsprofil.

Uppgifter om produkten:
Namn: PVC-SKJ.PROF UNDER VIT 1000X6,5X6,5MM
EAN kod: 4004338485153
Pris: 19.95:-

Namn: PVC-SKJ.PROF UNDER VIT 2000X6,5X6,5MM
EAN kod: 4004338485160
Pris: 35,95:-


Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Dom på Bauhaus är mjuka i plasten och antagligen inte tänkte till glas. Det funkar dock om man rundar glasens kanter och hörn ordentligt så de inte hyvlar sönder plasten.

De flesta glasmästare har någon typ av E-profiler, men de gamla vanliga med en låg profil i nederkant (8 mm) och hög i överkant (14 mm) börjar bli svåra att hitta. Finns en annan modell med två lika hög lister och sen en väldigt tjock glidlist i den nedre skenan som är lättare att hitta.
Ryds glas kan ha aluminiumlister, Opimera också. Annars finns ju plast hos Herpers Choise och First Reptiles.

När ni letar efter skjutglaslister så ska ni alltid fråga efter E-profil eller E-skena.

/Andreas Calais

230
185
Humi:
Söker man plastlist så är det mässan som gäller enligt mig i alla fall. 40kr per 2meter och dom fungerar klockrent. 
Dom som säljer är tjecker eller något åt det hållet. Väldigt trevliga :)

309
38
reptilicus_:
DannyF skrev:
jag mailade bauhaus och frågade ifall de hade skjutglaslister/E-profil och länkade en bild på vad jag menade, och fick svar innom en timma:

Jag rekommenderar dig att besöka ditt närmsta BAUHAUS varuhus för att kika på dem, dessutom råder jag dig även att ta med en bild på dem då säljarna kanske inte känner till benämningen skjutsprofil.

Uppgifter om produkten:
Namn: PVC-SKJ.PROF UNDER VIT 1000X6,5X6,5MM
EAN kod: 4004338485153
Pris: 19.95:-

Namn: PVC-SKJ.PROF UNDER VIT 2000X6,5X6,5MM
EAN kod: 4004338485160
Pris: 35,95:-


Kan du länka produksidan? 

342
183
DannyF:
reptilicus_ skrev:

Kan du länka produksidan? 

Tyvärr så finns dom inre på deras hemsida. Ja köpte igår. Kan ta en bild i morgon o ladda upp här. 


342
183
DannyF:
halvtaskig bild. focus hamnade på skruvarna :/  men det är dom ända bauhaus i örebro har iaf. det är till 6mm glas.
ca 70kr gav jag för 2 meter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild