Australiens exportförbud!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

239
197
Danpss:
Jag har tänkt på en sak om deras exportförbud. Man ser dagligen många australiska arter till försäljning både vanliga och lite mer ovanliga arter! Är det så att det får exporteras i kontrollerade former från uppfödare? Eller är alla arter som finns i hobbyn exporterade innan deras exportförbud trädde i kraft?

1275
1724
Falk:
Troligtvis vildfångade exemplar då det inte är ekonomiskt möjligt att kunna tjäna pengar då alla mellanhänder ska ha sitt.

593
551
Redfoot:
Det ska väl tilläggas att många av det arter som har sin naturliga hemvist i Australien aldrig satt sin fot där. Väldigt många arter föds upp utanför landets gränser i dag.
/R

239
197
Danpss:
Det är jag medveten om. Jag vet iof inte när deras förbud för export trädde i kraft. Men alla arter från Australien som finns i hobbyn kan ju knappast exporterats innan förbudet!

2048
773
psyjoh:
Har för mig att jag hörde på gränspoliserna eller vad programmet heter att det var under 2000-talet. Möjligt jag minns fel. 

741
681
Binks:
Agapaddan är nog den enda man får ta med sig hur som helst, för den vill de fan bli av med haha

Medlem i SHF
537
749
Patch:

på 70-talet kom förbudet

och självklart är inte alla australiensiska reptiler fångade innan dess :/ 


239
197
Danpss:
Det var det jag trodde, jag tror inte det fanns så många Struphurus- och Nephurus-arter till exempel, utanför Australien innan förbudet. Det lär finnas en stor svart marknad där som på många andra ställen tyvärr!

Medlem i SHF
537
749
Patch:

www.youtube.com/watch?v=kvTg7DEtFY0&feature=youtu.be

Fick den av han som är i blå tröja idag... passade ju bra in i tråden tycker jag 


593
551
Redfoot:
Tack för länken :)
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild