Juvenil hjälmbasilisk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

44
5
Malcibni:
Hej

Jag har två hjälmbasilisker på ett ca 3-5 månader, inte helt säker då han jag köpte av ej var helt säker. De har helt olika mönster, betyder det att dom är av olika kön?

488
203
David:
Lägg upp bilder på dem så är det nog enklare. Själv så kan jag inget om hjälmbasilisker.

44
5
Malcibni:

44
5
Malcibni:

741
681
Binks:
De är då Basilisker iaf, sen de dära med könet har jag ingen aning om.
Jävla fina var de då iaf.
Har du någon bild på hur det ser ut i hela terrariet?
Inte för jag tror du har gjort något fel utan för jag tyckte de såg ut som de var jävla fint inrett.

488
203
David:
Säger samma som föregående, att det är hjälmbasilisker. Och vad jag vet så ska det vara skillnad på könen, hanen får väl en "kam" längs ryggen? Dock är det ju inte alls säkert att man kan se skillnaden när de är så unga. Fina ödlor är det iallafall:)

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Tycker det ser ut som 2 hanar.

44
5
Malcibni:
Hanar bråkar har jag läst men dessa sitter nästan alltid brevid varandra och ibland även på varandra

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Väldigt svårt att avgöra könet på ödlorna med dom bilderna :) Ta gärna bättre skarpare bilder, även från undersida, vid svansroten/kloaken så kan du nog få mer sanningsenliga svar.

Då ödlorna på bilderna är såpass unga så har dom inte blivit könsmogna & alltså bråkar dom inte med andra hanar i det stadiet, bråken kommer när dom börjar bli könsmogna, och är det 2 hanar måste dom säras innan detta sker. 


44
5
Malcibni:
Ska försöka ta bilder men dom är inte så tama en

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild