Litet bett

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Patch så det är helt fast ställt att dom är giftiga? Har hört att det fanns körtlar (eller vad det nu var) men att dom skulle vara mer eller mindre avvecklade. Jag är inte så insatt i det men vore kul om du kunde skicka en länk om det så man får läsa :)

1663
779
fluffis:
Jag tror inte heller det är någon större fara men stelkrampsvaccinerad är det aldrig fel att vara, speciellt om du har ett jordaktigt substrat eftersom stelkrampsbakterierna gillar att vara där om jag förstått det hela rätt.

Medlem i SHF
537
749
Patch:

De är fastställt :) men den enda som egentligen använder det är komodovaranen... och nej de är inte giftet som dödar vattenbufflarna!

Men deras vanliga byten så som deras hjortdjur och grisar funkar de väldigt effektivt på :)

 


741
681
Binks:
De har väl en jävla bakterieflora i truten?

2966
1645
Hoggaforfan:
Det med men de upptäckte nyligen att de faktiskt tillverkar gift med. Jag fick höra det för bara någon månad sen och inga detaljer.

379
399
Mr_B:

Har med sett detta i nån dokumentär för ett tag sedan. 

www.varanidae.org/Vol3_No2_Arbuckle.pdf

Står lite om det där för den intresserade. Går säkert hitta mer fördjupade källor om detta.  


Medlem i SHF
537
749
Patch:

Nej de har ingen värre munflora än nån annan köttätare :)
De är en myt som egentligen inte ens byggs på fakta :)

Finns massor med fakta i ämnet om ni är intresserade


Medlem i SHF
537
749
Patch:

www.venomdoc.com/venomdoc/Scientific_publications_files/2013_Fry_Komodo_bacteria.pdf

www.venomdoc.com/venomdoc/Scientific_publications_files/2009_Fry_Komodo_Megalania%282%29.pdf

www.venomdoc.com/venomdoc/Scientific_publications_files/2006_BGF_Nature_squamate_venom.pdf

Där finns ett gäng


379
399
Mr_B:


Sånt här gillas, har man lite o läsa. Har helt missat dessa så ska läsa dem nu. :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild