Syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

49
11
MysanL:
Hej, jag har en fråga angående syrsor.

Jag har inte så mycket kunskap om syrsor och är inte heller sugen på att skaffa en uppfödning, men om jag skulle köpa syrsor och ha de i en låda i ca 1-2 veckor (eller tills de tar slut) kommer de lägga ägg då, eller måste jag styra det på något sätt? För jag vill helst inte att de ska göra det ;)
Kan man beställa bara honor/hanar?

201
113
Linkanw94:

Hej.
för att föda upp syrsor så ska man helst ha en låda/burk med blöt jord som dom lägger äggen i annars är det inte många % chans att du får ägg av dom :)

 

så du behöver ej vara orlolig att du kommer få ungar :)))


49
11
MysanL:
Åh vad bra, tack så mycket! :)

173
59
mrvikke:
hej. Om du behöver förvara ödlans mat en längre tid så kan jag rekomendera dubi kackerlackor. Dom överlever betydligt längre tid och ska tydligen vara nyttigare än syrsor. Syrsor har även en tendens till att spela jädrans högt, vilken kan vara iriterande. Dubi låter inget och luktar inte lika illa som syrsor. Finns flera hemsidor som skickar dubi. 

49
11
MysanL:

Är dom lättare att sköta? Jag har hört att dom ska vara det. :)


2966
1645
Hoggaforfan:
De hoppar inte och låter inte. Ge dem lite sallad så är de glada.
Och vem vill inte ha kackerlackor i sitt hem? ;-)

49
11
MysanL:

Aha okej! 

Haha, eller hur. ;)


2048
773
psyjoh:
Problemet med dubia är att dem kommer gräva ner sig och gömma sig när du matar din ödla. Så lägg dem gärna i en skål. Jag varierar födan till mina ödlor, har 3-4 arter kackerlackor, 2-3 olika larver och syrsor. Så får de jaga vissa dagar typ syrsor och ryssar. De andra dagarna när de får larver och dubia så blir det oftast i en skål. 

49
11
MysanL:

Ja jag hade tänkt att använda skål ändå, eller mata med pincett. :)
Jag tänkte att jag skulle ha 1 sort av foderinsekterna och sedan köpa små mängder av andra insekter lite då och då så att det bli variation. :)


2048
773
psyjoh:
Då föreslår jag dubia som huvudfoder och lite syrsor ibland så dem får jaga. 
Kolla firemon.se och köp dubia där. Billigt. 
Finns även annonser på denna sida med billiga dubia, vuxna så du får igång en odling. Det enda du behöver göra är att mata dem så blir där ungar och du slipper köpa mer mat :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild