Fält syrs odling.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
6
Pytonjocke:

är det någon här som har bra tipps på hur man kan starta upp en fältsyrs odling ? nu när man har kommut upp i ett par ödlor börjar det löna sig att föda upp själv. 

vore snällt om man kunde få beskrivning eller om någon vet någon bra hemsida med beskriving på :)


68
66
aajje:

jag köpte massor av syrsor på stockholmsmässan, slängde ner dom i en stor plastlåda och hade en liten plastlåda som jag la papper o fukta så dom kunde få vätska, till min stora förvåning hittade jag hundratals ägg där, så nu försöker jag kläcka dom haha, så det borde ju inte va så svårt, dock kanske jag ska tillägga att det var minst 150 syrsor jag slängde ner :)


40
3
sandiz:

Läg ner en liten burk ex en som kommer från pizzerior med salad eller såser i, med jord i och ha jorden fuktig, men inte blöt. lägg myggnät över så slipper syrsorna äta upp äggen och honorna får ner sin pelare mellan hållen. Byt burk efter 3-5dagar som du vill. Efter ca 14 dagar börjar äggen att kläkas och bli små bäbisar. efter bäbisarna vart efter växer ju krångligare att få dom att överleva. Tänk på att en droppe vatten kan en syrsa drukna i också.  


83
6
Pytonjocke:

aajjje: tackar, får försöka men ska försöka utan slumpen :P heh

 

Sandiz: Ska prova det :) hur är det med värme osv ? kan det funka lika bra med torv?


40
3
sandiz:

Funkar i rumstempratusr så de behövs ingen extra väme, Men ju varmare ju mer växer dom. Har aldrig testat med torv, men ska nog funkar tror nog de inte är nå problem.  


35
0
otrander:

har själv ingen syrsodling än men tänkt skaffa snart så har läst på en del och värme ska du endast ha till äggen för att påskynda processen, dem stora ska ha vanlig rumstemperatur annars förkortar man livslängden om man har för mycket värme :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild