Vattenfall

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

309
38
reptilicus_:
Någon som har erfarenhet av hur mycket ljud ett vattenfall med pump ger ifrån sig?
T.e.x en -
www.zoo.se/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/0/209170001_1.jpg

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Inte mycket ljud från den där, men däremot inte värd vad den kostar tycker jag :) Klen motor bla. 

173
59
mrvikke:
exo terras vattenfall är rätt värdelösa. Har själv ett hemma. Vattnet blir väldigt slajmigt om du inte bytter och rengör vattenfallet VÄLDIGT ofta. Tror inte att detta slajmiga vatten är så nyttigt för en reptil att dricka. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Tror det är ett problem med alla såna vattenfall inte bara Exo Terras. En teori kan ju vara att det är för liten fallhöjd som blandar vattnet för dåligt så det blir surt. Gäller ju att få in syre i vattnet annars blir det surt och alger och mögel trivs där

309
38
reptilicus_:
Hur pass ren håller sig en "water well" istället då?
www.reptiles.swelluk.com/img/shop/original/well3.jpg

2966
1645
Hoggaforfan:
Vattnet som är i behållaren borde hålla sig ganska bra ganska länge. Är ju skillnad mellan vatten i en flaska eller i ett öppet glas. Vattnet i dammen blir ju som en kork.
Så det borde fungera ganska bra TROR jag

108
19
Lindstrom:
Ja ger dig iaf inte på exo terras vattenfall, pumparna är riktigt dåliga och båda mina har slutat fungerat.

235
155
Brokensynapse:
Snor denna tråd lite ang. pump, ser att exo terras inte är att hänga i julgranen men skulle nån av nedanstående funka bättre eller är de för mycket fräs i dom?
www.vattenliv.nu/aquarius-universal-440i.html
www.vattenliv.nu/micropump-300-230v-inomhus.html

2966
1645
Hoggaforfan:
Brokensynapse skrev:
Snor denna tråd lite ang. pump, ser att exo terras inte är att hänga i julgranen men skulle nån av nedanstående funka bättre eller är de för mycket fräs i dom?
www.vattenliv.nu/aquarius-universal-440i.html
www.vattenliv.nu/micropump-300-230v-inomhus.html

Oase vet jag inget om men Pondteam har jag lite erfarenhet av. Båda är svenska företag så är väl lite noggranare med kvaliten. Om de tillverkar något eget är jag tveksam till men de väljer förhoppningsvis rätt Kina-leverantör.
Jag gillar Pondteam, verkar vara bra grejer till vettigt pris. 

Tror dock jag hade tagit Oase Aquarius av dessa två, ser ut som det är någon sorts filter på den nämligen.

235
155
Brokensynapse:
Okej. Jo jag såg de också, tänkte mer om de blir för mkt fräs i det så de sprutar vatten överallt trots att man har ställt ner flödet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild