Leguan med färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

52
9
Lazerbeam:
Hej 
Har funderat på att skaffa en leguan. Men inte någon grön. Vill ha en med lite fina färger. Har sett oerhört fina på nätet. 
Finns det någon som vet var man kan få tag på en ? 
Finns de eventuellt på mässorna i Skåne?? 

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Ingenting är omöjligt att skaffa sålänge man är medveten om priset, du kommer få gräva väldigt djupt i fickorna! ;)

Morphade leguaner är ingenting du kommer att kunna köpa i Sverige, det är någon större mässa i Europa alternativt USA som gäller. 

Prova sök på annonser här eller annonsera efter en: www.terraristik.com/

Vet att Tom Crutchfield i USA föder fram en del gröna leguaner med ovanliga färger, men som sagt dom kostar!! 

Lycka till :)


444
153
jpson67:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=c_collaris

Vill själv ha denna

52
9
Lazerbeam:
Halsband leguan har jag redan. 
Men det finns en annons här på forumet när man söker  på ödlor säljes och skriver leguan. Men den personen är ju aldrig online. 
Men det är typ en sådan leguan jag är intresserad av. 
Har googlat på leguan och valt bilder,  där får man fram väldigt fina leguaner. På många av dessa står det grön leguan. Är det verkligen det? 
Som annonsen på den leguanen  som ligger här på forumet , är det verkligen en grön leguan? 
Har haft grön leguan tidigare. Men de var helgröna. 

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Som med många andra arter har man även börjat avla fram Gröna leguaner med en annan färg, morph. 

Länka annonsen så kan du säkert få hjälp, lite svårt att veta vilken annons du menar bland alla hundratals :)

Frågar du mig är fortfarande den klassiska färgen grön oslagbar på leguaner, men jag tycker dom flesta viltfärgade reptilerna är snyggare än alla framtagna färger & former. 


2048
773
psyjoh:
Vet att ormar & sånt hade röda leguaner sist jag var där. Men det är 9 månader sen nu. 

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Exempel på Grön leguan, detta är en albino, ungarna från denna såldes för 27000kr och uppåt :)

Andra framtagna färger så som blå & gul ligger lite över dessa i pris, så inget för den fattiga :P


444
153
jpson67:
Lazerbeam skrev:
Halsband leguan har jag redan. 
Men det finns en annons här på forumet när man söker  på ödlor säljes och skriver leguan. Men den personen är ju aldrig online. 
Men det är typ en sådan leguan jag är intresserad av. 
Har googlat på leguan och valt bilder,  där får man fram väldigt fina leguaner. På många av dessa står det grön leguan. Är det verkligen det? 
Som annonsen på den leguanen  som ligger här på forumet , är det verkligen en grön leguan? 
Har haft grön leguan tidigare. Men de var helgröna. 



Vem är det som inte är online så ofta?

52
9
Lazerbeam:
jpson67 skrev:



Vem är det som inte är online så ofta?

Maackkan 

52
9
Lazerbeam:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild