Vilken art?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
I somras matade jag skäggisarna med döskallar och distanti. Ca. 4cm i storleksordning. Ikväll satt denna lilla vännen på bakgrunden i ena terrariet ca. 7cm lång. Känns lite stor för att vara distanti men liknar inte heller en riktig döskalle tycker jag. 
Vad tror ni?

544
424
Gibblo:
Blaberus discoidalis eller Blaberus atropos?

2048
773
psyjoh:
Gibblo skrev:
Blaberus atropos?

Ja det liknar mer den när jag jämför bilder. Men det jag köpt det som, som är i den storleken med vingar är craniifer och distanti. Möjligt jag fått fel då kanske..

115
168
JTGeckos:

Det är troligtvis en craniifer, eller jag är nästan helt säker på att det är en craniifer...

Att det är atropos tvivlar jag på då dom inte har samma kropsform... :-)


1275
1724
Falk:
Nej jag tror inte att det är en craniifer då dom har en annan form på protum

2048
773
psyjoh:
Hittade en till i andra terrariet. Dock inte adult. Tycker denna ser ut som en craniifer iaf men jag är ingen expert. Den som var adult liknade inte det tyckte jag. 

2048
773
psyjoh:
I vilket fall som så ska jag göra iordning en liten låda med torv och löv och hoppas på att man kan få ungar när den andra blir adult. 

2048
773
psyjoh:
Gibblo skrev:
Blaberus discoidalis

Den är för stor för att vara en discoid. 
Men Fusca brukar väl vara hyfsat vanliga och säljas som döskallar?

2048
773
psyjoh:
Får honor vingar inom blaberus släktet?

115
168
JTGeckos:
B. fusca kan det vara, tänkte inte på det... Ja, både honor och hanar får vingar innom Blaberus släktet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild