Skjutglas på 3,60m...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
mp5sd:
Hej.

Har tre stycken balkongglas med skjutlist som jag tänkte snickra ihop som skulle ge måtten :L 3600 H 2000 D 1000 och bakre mått 1200 (snetak).

Tanken är att det ska bli ett regnskogsterrarium men jag vill ha förslag på vad jag skulle kunna ha för djur där?

Hade tanken på två Regnbågsboa men med risken att bli kallad för troll här så håller jag det för mig själv :)

Vad skulle passa i den miljön och då helst flera av samma art?

544
424
Gibblo:
Fjärilar?

4
2
mp5sd:
Gibblo skrev:
Fjärilar?



Helst reptiler då ;)

544
424
Gibblo:
mp5sd skrev:



Helst reptiler då ;)


Hur tjockt är glaset?



4
2
mp5sd:
Gisar nu men nästan en centimeter. Allt som allt kommer det bli 4m långt där en del kommer innehålla regnsystem, värme och annat.

544
424
Gibblo:
mp5sd skrev:
Gisar nu men nästan en centimeter. Allt som allt kommer det bli 4m långt där en del kommer innehålla regnsystem, värme och annat.



Kan ju ha i princip vilket hobbydjur som helst som trivs i regnskogsförhållanden. Men hade jag varit du hade jag nog hållt mig till subtropiskt eller lite torrare då det kan bli jobbigt och dyrt att fuktsäkra den ytan, sen med ventilation så kommer det säkert höja luftfuktigheten runt terrariet och kanske ger fuktskador i rummet det står i.



1275
1724
Falk:

Nästan enklast om man bygger efter djur man är intresserad av och inte tvärtom =)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild