Terraristika Hamm 14mars 2015

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
4
Fyrfotingarna:
Några som planerar att åka dit? :-) Är lite sugen själv att komma dit i mars, men inget bestämt ännu.



www.terraristikahamm.de/

36
15
Ola88:
Tycker du verkligen ska dit, är en väldigt mycket trevlig mäss då man får se så otroligt mycket , lite synd bara att den är 1 dag bara då man får stressa igenom den för att försöka få gå igenom alla hallar :)

133
30
Avipt:
Jag var där för första gånger nu i höstas. SÅ sjuuuukt nice mässa! Fanns allt du kunde tänka dig, önskar man kunde hitta någon att åka dit med igen :)

85
88
AniMaL:
Ska definitivt dit även nu i mars om ekonomin tillåter det . Va där senast för ett par veckor sen den 13e, sista gången nånsin de hade gift där tyvärr :/ 
har ju inte så super långt att åka så det är lätt värt det varje gång :) 

133
30
Avipt:
AniMaL skrev:
Ska definitivt dit även nu i mars om ekonomin tillåter det . Va där senast för ett par veckor sen den 13e, sista gången nånsin de hade gift där tyvärr :/ 
har ju inte så super långt att åka så det är lätt värt det varje gång :) 



Jasså allt för många människor som spelat allan? När jag va där vare något stolpskott som skulle leka me sin giftorm han precis hade införskaffat, självklart blev han biten och ambulans va på plats å grejer. Tråkigt för folk som är intresserade av giftormar (Om det nu va giftormar du syffta på)

85
88
AniMaL:
Avipt skrev:



Jasså allt för många människor som spelat allan? När jag va där vare något stolpskott som skulle leka me sin giftorm han precis hade införskaffat, självklart blev han biten och ambulans va på plats å grejer. Tråkigt för folk som är intresserade av giftormar (Om det nu va giftormar du syffta på)



Jag vet inte anledningen men tror att det är många anledningar som lett till det, alltså det blir giftorms förbud och även förbud mot de större ormarna i vissa distrikt i Tyskland och såklart i det distriktet hamm ligger i, om inte till och med förbud i hela Tyskland, minns inte exakt vad de kom fram till . Men åtminstone gift och stor orms förbud i stora delar av Tyskland från och med nu årsskiftet . 
Ja jag hörde om det där stolpskottet, det va på mässan i september nu va? Om jag inte minns fel .

Ja verkligen riktigt tråkigt för alla oss som har giftormar som hobby.. förstör ju så sjukt mycket för alla som är seriösa i sin hobby  varenda gång nån korkad idiot ska dumma sig . 

133
30
Avipt:
AniMaL skrev:



Jag vet inte anledningen men tror att det är många anledningar som lett till det, alltså det blir giftorms förbud och även förbud mot de större ormarna i vissa distrikt i Tyskland och såklart i det distriktet hamm ligger i, om inte till och med förbud i hela Tyskland, minns inte exakt vad de kom fram till . Men åtminstone gift och stor orms förbud i stora delar av Tyskland från och med nu årsskiftet . 
Ja jag hörde om det där stolpskottet, det va på mässan i september nu va? Om jag inte minns fel .

Ja verkligen riktigt tråkigt för alla oss som har giftormar som hobby.. förstör ju så sjukt mycket för alla som är seriösa i sin hobby  varenda gång nån korkad idiot ska dumma sig . 



Japp det var i September, tror det var i cafeterian som allt hände, såg en massa uppståndelse. Men folk packar ju hur som vill också vi fick med oss en stor jävla bitis som inte var dubbelpackad utan lagd som den va i en sketen frigolitlåda kändes ju sisådär i bilen :P

85
88
AniMaL:
Avipt skrev:



Japp det var i September, tror det var i cafeterian som allt hände, såg en massa uppståndelse. Men folk packar ju hur som vill också vi fick med oss en stor jävla bitis som inte var dubbelpackad utan lagd som den va i en sketen frigolitlåda kändes ju sisådär i bilen :P


Ja men precis då var det det jag tänkte på . Det va i cafeterian ja, har för mig att en snubbe där skulle ta upp och köna en taipan och att det va då han blev biten . Fruktansvärt vårdslöst om så verkligen va fallet . Man vet ju aldrig, rykten sprids fort och gärna och ändras när det gäller saker som detta . 

Ja verkligen, jag dubbel kollar alltid packningen på plats innan jag lämnar säljaren med djuret/djuren jag köper och är det inte ordentligt packat så begär jag en låda eller liknande att lägga ner det redan packade djuret i, sen tejpar jag igen det hela . Nu för ett par veckor sen när jag va där och köpte ett par Bothrops så va de ju bara packade i en låda och ingen "säkerhets låda" utanpå och inte nog med det, locket till den ena va inte ens stängt ! Riktigt dåligt .. man får va försiktig och noggrann själv när man handlar med giftiga djur, och alltid dubbelkolla packningen . Och inte minst dubbelkolla djuren såklart men det gäller ju även ogiftiga djur .

133
30
Avipt:
Javisst! Nu köpte jag inga giftdjur men jag hade turen och hade bara bokat med seriösa uppfödare, riktigt trevliga :) Men det är väll höstmässorna som är bäst? Det är väll då alla har fått sina ungar etc?

85
88
AniMaL:
Okej najs, det är ju alltid en fördel om man bokat sen tidigare om man vet vad man är på jakt efter :) denna gången jag va där blev det väldigt spontant att jag åkte med chefen och några polare och arbetskamrater dit, hade inte planerat det utan chefen ringde samma dag och sa typ "du ska med till hamm inatt" hehe så blev mest spontan köp av arter jag haft i tankarna sen innan .

Annars brukar jag också boka innan så allt är klart för avhämtning i princip när man väl är där och oftast har jag bord på mässorna jag åker på och då fixar man alla byten och affärer innan mässan öppnar för besökare . 

Ja precis, höst mässorna brukar väl tendera att ha lite extra bra utbud på de allra flesta ställen i och med som du säger att de flesta djur föder på vår/sommar halvåret . 
Vet inte hur det är på resterande svenska mässor dock, kan bara tala utifrån min egen erfarenhet av mässor och det är de tyska, danska och skånska mässorna då jag bor i skåne så det är mkt närmre för mig till Danmark och även många ställen i Tyskland än i Sverige uppåt landet . 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild