Hur tama blir pärlödlor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

133
30
Avipt:
Så jag har tänkt länge lite hit å dit på att skaffa en pärlödla, Några har talat om för mig att det är som en skäggis.
Stämmer detta? Nu vet ju jag att det är en personlighetsgrej men jag gillar reptiler som inte är så sprättiga av sig. Man vill ju kunna göra rent och sånt i terrariet utan att djuret springer för livet.

Sen ska pärlödlor ha samma värme som en skäggis, tänkte eftersom den ena kommer från Europa och den andra Australien :)

Tack på förhand! :)

234
49
costanza:
Läs gärna faktabladet på denna sida så får du lite svar om klimat och värme :) De är långt ifrån lika hanterbara som skäggagmer, de kan även lätt släppa svansen om de blir stressade eller om man rör vid den, vilket man självklart ska undika. Det finns andra sätt att få ut en sprättig ödla än att tvånghantera den. Med det sagt är det grymt roliga ödlor att ha, vid matning framförallt. Men det är vanligtvis ingen "lugn" art som skäggisar. Dock mer aktiva och i mitt tycke jävligt vackra ödlor.

366
156
Linus:
Det finns skötselråd för pärlödlor här på sidan, kika in det vetja :)

133
30
Avipt:
Linus skrev:
Det finns skötselråd för pärlödlor här på sidan, kika in det vetja :)



Absolut har redan tittat :) Står inte så mycket om deras mentalitet dock :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild