Kackerlacka föder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

108
19
Lindstrom:
Dags att föda? aldrig sätt de hända faktiskt :)


1159
625
Temla:
Föder inte dom flesta kackerlackor levande ungar? Dvs äggen kläcks inuti modern som sedan släpper ut den tomma äggsäcken? 

108
19
Lindstrom:
Hmm kanske :o vet faktiskt inte :)

85
88
AniMaL:
Är det en Ovipara kackerlacks art (ägg/kokong läggare) kan det antingen va att den är på väg att lägga kokongen eller att den luftar kokongen och sen drar in den i kroppen igen .

Är det en Ovovivipar (Levande födare) kackerlacks art så är det bara som den luftar kokongen för att dra in den i kroppen sen igen .

Kackerlackor gör nämligen så, de luftar kokongerna då och då när det behövs . 

Svårt att se på bilden vilken art det är exakt men ser ut att va en dubia hona. Såfall är det en levande födare och då som syns på bilden luftar hon bara kokongen (Ootheca) .

108
19
Lindstrom:
Tack för infomationen AniMaL! :)

Aah det är en dubia hona :)

85
88
AniMaL:
Ingen fara :) 
Ja jag misstänkte det, det är de vanligaste att ha som foder i hobbyn och på bilden ser det ut som en dubia hona men svårt att avgöra . 

2048
773
psyjoh:
Jag har varit med om ett par ggr att mina dubia honor luftat som på bilden. Sen har kokongen stannat ute och börjat ruttna och honan dött inom ett par veckor. Vad har det berott på?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild