odling av Kryllvingade husflugor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
0
otrander:

Har någon något bra och enkelt tips på hur man odlar upp kryllvingade husflugor? :) hittade bara lite bilder då dem hade ett tomt akvarium med tyg som lock, och lite annat där i, men jag tänkte om det fanns något "mindre sätt" då man t.ex. har kanske 20 st i en syltburk med hål i locket eller tyg över, och vad man ska ha där i för att dem snabbt ska kunna föröka sig snabbt? :)


733
295
markusbabs:

Du borde kollat upp det innan du köpte grodorna ;) kolla in forumet på pilgift.se. Där finns mängder av recept på smet . Hur du gör steg för steg. Välj det som passar dig. Lycka till. 

 


35
0
otrander:

tack för infon :) ingen större fara för jag har bananflugor nu o grodora är rätt små fortfarande, därför jag tänkte dra igång nu så man har massa till sen ;)


51
2
niake:

Att odla dessa är inte svårare än med bananflugor, följ recepten här nedan:
80g vete kli
80g torrmjölk
80g sojamjöl
en påse torrjäst
Blanda ingredienserna och späd med vatten, substratet får inte vara för blött. Häll upp på burkar.
Häll i ca 30 flugor, sen är det bara att vänta.

Efter ett par dagar kam man mata fluglarverna med hundfoder typ Frolic.
Så småningom kommer de att mutera tillbaka sina vingar, så plocka bort vingförsedda flugor ur odlingen snarast möjligt.


35
0
otrander:

tackar tackar ska tests ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild