Födelsemärke??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Hej.
Upptäckte en fläck på "hakan" när min skäggagam stod uppställd emot terrarieluckan.
Vad kan det vara? Är det ofarligt?
Tog sista bilden genom ett förstringsglas :P



Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Jag ser faktiskt inte vad du menar, är det märket vid munnen så ser det ut som öms :) Är med största säkerhet inget att oroa sig för.

309
38
reptilicus_:
Ja, det är den mer brunare fläcken. Men det är nog bara öms då som sagt?

508
304
Jonas77:
Håll uppsikt, att oroa sig för 10 små fjäll kan vara negartivt för hälsan :) Det är riktigt robusta djur det här, de klarar sig utan fjosk i naturen, så ta det lugnt, kolla om det försvinner eller sprider sig.

2048
773
psyjoh:
Min hona har 2-3 fjäll som blivit svarta under hakan de ser även lite skrumpna ut, övriga är vita i färgen. 
Nån som har fundering vad det kan bero på?
Min första tanke var att hon blivit blöt av vattnet och sen har det inte torkat riktigt under fjällen och så har det blivit någon form av röta?
Dett har hon haft ett tag så det är inget som spridit sig. 
Eller så nästa tanke är att det suttit lite öms som strypt fjällen?

234
49
costanza:
Kan enbart tala om egna erfarenheter men min hane hade svartfärgade fjäll vid munnen, hade ingen aning om vad det var. Upptäckte sedan att det torkat fast "innehåll" från en rosbaggslarv han käkat, försvann när han ömsade nästa gång.

2048
773
psyjoh:
Vad gäller min ödla så är det inga matrester och hon har ömsat 3-4 ggr sen jag upptäckte det. Ser mer ut som fjällen skrumpnat och ruttnat ihop. Har kollat nära och noga och försökt nätt att skrapa bort ifall det var matrester men det är alltså fjällen som ser ut så. 


309
38
reptilicus_:
Det var nog bara matrester eller fjäll, för när han hade badat klart så fanns det ingen fläck kvar längre :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild