Öms

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

166
54
Leoleopardgecko:
Så nu är jag hemma. Varit bortrest i 2 veckor och en av damerna i detta hushåll har ömsat någon gång dom senaste dagarna men inte lyckats så väl. 
Hon hade lite öms på delar av ryggen och lite på huvudet och svansen. Och tårna. 
Hon har inte tappat något och efter ett bad fick jag bort allt. Nu har jag smörjt in henne i barnolja.
Det jag blir orolig över är att hon är mörk på dom ställena där ömset satt kvar. 
Så frågan är, bör jag vara orolig? 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag skulle inte tro att det är någon fara, men jag undrar varför smorde du in henne i barnolja? 

1159
625
Temla:
Smorde in henne i barnolja???? Kära nån, kan det verkligen vara bra? 

Har du fuktgrottor till dina geckos? Kanske en dum fråga för det har du säkert. :) 

166
54
Leoleopardgecko:
Japp hört någonstans att olja är bra i såna sammanhang. Och ja naturligtvis är det inget jag pysslar med i normala fall. 
Och ja jag har fuktgrotta till samtliga leopardgeckos :) men eftersom jag har befunnit mig utomlands har jag inte kunnat kontrollera fuktigheten men det var absolut något som kontrollerades samma dag jag åkte :)

Hon repade sig bra. Hon är numera normal i färgen och har ätit. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild