Vattenkristaller

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

444
153
jpson67:
Kan man använda sig av vattenkristaller istället för rinnande vatten till sina spindlar?

121
95
Kega:
Varför skulle man göra det? Ser absolut ingen anledning till det. 

444
153
jpson67:
Till små spiderlings kanske för att dom inte ska drunkna?

544
424
Gibblo:
Ger vattenkristaller till mina syrsor och ett tag gav jag det till mina slings också. Men numera har jag normalt sett inte vattenskålar eller dylikt till mina slings, utan sprayar bara med sprayflaska så de får dricka vattendroppar istället.

Har fungerat bra i många år.

EDIT: Vill du ha vattenskål ändå så kan du ta en valfri passande kork och lägga lite stenar i den, så drunknar ingen.

25
8
nexion218:
Dom får i sig vätska av det fuktade substratet och föda när dom är små så man kan vänta med vattenskål tills dom vuxit till sig lite. Har sett en fågelspindel äta vattenmelon så det kan säkert funka med vattenkristaller men jag ser personligen ingen mening med det.

121
95
Kega:
Som sagts ovan, de klarar sig utan vattenskål. Jag använder inte det alls till mina mindre spindlar.

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Så om man sammafattar vad alla har svarat verkar svaret vara ja, men det behövs inte. :)

35
9
Karkka:
Kakmonstret skrev:
Så om man sammafattar vad alla har svarat verkar svaret vara ja, men det behövs inte. :)


Jag tolkar snarare svaren som:

Vattenkristaller= Nej
Kork med vatten= JA om spindeln är tillräckligt stor alltså över ca 3cm BS (då jag är nybörjare chansar jag lite här) Annars duger det gott och väl med att spreja lite vatten några droppar i nätet och på väggen. I övrigt får slingsen vätska genom föda. Vilket även stora spindlar får och även det verkar vara tillräckligt då man sällan verkar se dem dricka ur vattenskålen.

Varför inte ta till sig av de svar man får och hålla sig till dessa. jpson67 du frågade mig samma sak när du fick dina spindlar och jag svarade att det räcker med att spreja lite granna. Allt står på Kryp om hur man håller spindlar stora som små......


Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Karkka skrev:


Jag tolkar snarare svaren som:

Vattenkristaller= Nej
Kork med vatten= JA om spindeln är tillräckligt stor alltså över ca 3cm BS (då jag är nybörjare chansar jag lite här) Annars duger det gott och väl med att spreja lite vatten några droppar i nätet och på väggen. I övrigt får slingsen vätska genom föda. Vilket även stora spindlar får och även det verkar vara tillräckligt då man sällan verkar se dem dricka ur vattenskålen.

Varför inte ta till sig av de svar man får och hålla sig till dessa. jpson67 du frågade mig samma sak när du fick dina spindlar och jag svarade att det räcker med att spreja lite granna. Allt står på Kryp om hur man håller spindlar stora som små......



Ursäkta Karkka men om man sammanfattar allas svar på den faktiska frågan Kan man använda sig av vattenkristaller istället för rinnande vatten till sina spindlar? så blir faktiskt folks svar sammanlagt ja det kan man, ingen har sagt nej. Men, man behöver inte kristaller eller ens vattenskål, bara spraya, enligt vad folk har svarat.

444
153
jpson67:
Anledningen till frågan är att nån sa att det fanns en risk att små spindlar riskerar att drunkna om man har vattenskål, men jag sprayar mina nu.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild