Dröm om orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1662
779
fluffis:
Jag börjar känna mig lite knäpp men inatt drömde jag en dröm som jag minns väldigt tydligt. Jag och min sambo var på en fest som var på en liten ö. Det var varmt. Ön var sandig och oregelbunden i formen.

Ormen jag drömde om var randig i oranga nyanser (finns det någon sådan?? :)) och min känsla var att det var en giftig kobra eller någon annan giftig orm. Den stod upp med överkroppen och den jagade mig runt ön. Först var jag rädd för den men sen övertygade min sambo mig om att den inte var farlig utan bara ville leka. Grejen är att min sambo vill ha en hund och den här ormen betedde sig som en hund.

Så jag sprang omkring där på ön och lekte apport med en giftig orm! Hur normalt är det på en skala?! Det är inte första gången jag drömmer om ormar och de är nästan alltid giftiga och de jagar mig för det mesta. Jag undrar varför det tvunget måste vara giftormar  i mina drömmar och varför de måste jaga mig. Detta känns knäppt.

Någon annan som drömmer om ormar?

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Sällan jag kommer ihåg mina drömmar, men däremot dagdrömmer jag en hel del om ormar ;)

Här är en korallkobra, kanske inte helt olik den du lekte med i drömmen fluffis.

 


1662
779
fluffis:
Jonas_ skrev:
Sällan jag kommer ihåg mina drömmar, men däremot dagdrömmer jag en hel del om ormar ;)

Här är en korallkobra, kanske inte helt olik den du lekte med i drömmen fluffis.



Dagdrömmar är ju inte fel! Där blir man förmodligen inte jagad av giftormar :)
Jag tänkte lite på korallkobran när jag vaknade men i drömmen var den mycket ljusare. I färgen ganska lik en snäcka som jag satt och googlade på igår, fast med skarpare färger :)
www.elrincondelmalacologo.com/Web%20fotos%20continentales/Fotos%20coleccion/Achatinidae/Limicolaria%20numidica%207.jpg

903
509
Evanjeline:

Återkommande mardrömmar brukar ha någon betydelse, fast kanske inte alltid vad vi tror. Du kanske är orolig dina ormar inte tycker om dig (jag vet du anser de inte har känslor, men det kanske påverkar dig omedvetet att de inte fäster sig vid dig) Du kan ju givetvis också vara rädd för giftdjur, eller tycka det är obehagligt med gift, men då tror jag du hade vetat det. Eftersom ditt huvudintresse inom herptiler är ormar är det ganska naturligt att du drömmer om dem, och att det är ormar behöver egentligen inte betyda så mycket. Det är mer intressant att de är giftiga och jagar dig. Det kan betyda så mycket, att du är stressad, att du är rädd för något, vare sig det är en person, ekonomi, att bli sjuk ect ect. Jag personligen tror inte så mycket på "drömtecken" och vad det betyder, jag tror alla har sina egna tecken. Jag själv har väldigt mycket återkommande mardrömmar med olika tecken som oftast dyker upp, och har lyckats ta reda på vad de flesta betyder.

Som exempel är mina fåglar nästan alltid med i mina drömmar. I väldigt många kommer de ut och flyger iväg, eller någon stjäl dem eller plågar dem. Mycket av det handlar om rädsla att förlora mina fåglar självklart, men också hur jag alltid förväntar mig att folk ska överge mig, eller dö. Ofta drömmer jag också om hus som är skinande och fulla med vackra saker med lutande golv. Jag trillar alltid omkring och förstör saker. Jag har vädligt dålig kordination och är ganska klumpig, och är väldigt försiktig att inte förstöra saker och är rädd för att vara ivägen.

Om du verkligen är nyfiken på varför du drömmer som du gör är det bara att tänka igenom dina egna känslor, och när drömmarna händer. Att använda en drömdagbok är också en bra idé.


1662
779
fluffis:
Intressant Evanjeline. Jag förstår att du är rädd för att mista dina djur och nära och kära, det är jag med. Det är nog inte ovanligt :) 

Den här drömmen jag hade inatt skulle inte säga var en mardröm även om den var rätt läskig i början. Den gången jag blev jagad av en giftorm på en stor färja var värre för han var verkligen ute efter mig :)

Jag är väl inte intresserad av någon drömtydning eller liknande egentligen. Ville mest prata av mig och höra om någon har varit med om något liknande. Det är alltid intressant att höra andras erfarenheter.

903
509
Evanjeline:
Jag har blivit biten av giftormar flera gånger i drömmar. Alltid läskigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild