Kalk och vitaminer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

173
59
mrvikke:
Tjena, det är så att jag ska skaffa mig en dvärgskäggagam och jag undrar vad finns det för bra vitamin- och kalkpreparat man kan använda? Någon som har använt sig utav Nekton msa och vet om det är bra eller inte?

234
49
costanza:
Miner-All och Nutrobal är två bra alternativ!

1159
624
Temla:
Jag använder JBL MicroCalcium samt Exo-Terras Calcium+D3 och Multivitamin. Tidigare använde jag Exo-Terras rena kalk också men de två sista gångerna jag köpte det tyckte jag det luktade illa av någon anledning.  Jag föredrar att ha preparaten separerade så jag kan välja själv hur mycket och av vad som mina ödlor ska få i sej. 

173
59
mrvikke:
hur ofta ger ni utav varje? calcium vid varje matning och multivitamin en gång i veckan? hur ofta ska man ge utav varje till en juvenil dvärgskäggagam?



2048
773
psyjoh:
Jag kör med zoomeds kalk. Den fäster riktigt bra på foderdjuren. Sen har jag kört med exoterras multivitamin men nu när den tog slut provade jag zoomeds och är nästan mer nöjd med den just för att den fäster bättre. 

51
152
herperschoise:

Nekton är inte ett bra preparat.


Ett av de bästa som finns är Miner-All.

www.herperschoise.se/product.html/miner-all-1?category_id=37

Mvh
Magnus
www.herperschoise.se


173
59
mrvikke:
hur gör ni, blandar ni kalk med vitaminer som ni ger vid varje utfodring eller ger ni det separat? 

2048
773
psyjoh:
Blandar det när de ska ha vitaminer. Första halvåret ger jag vitaminer 2-3 ggr/vecka. 6mån-1år 1 gång/vecka. Därefter ca. 1 gång/1-2 veckor.
Beror även på vad de äter och vad foderdjuren ätit. Ge dem massa nyttiga grönsaker och även till foderdjuren så de blir nyttiga.

När jag blandrar det blir det ca. 1/4 kalk och 3/4 vitaminer.
Dem får då den blandningen varje matning den dagen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild