Undertrådar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

444
153
jpson67:
Borde det inte finnas undertrådar i forumet tex i Pytonormar finns ju en uppsjö pytonormar

953
1840
peter54:
Jag hänger inte riktigt med på vad du menar nu. Menar du underrubriker?

444
153
jpson67:
Jag menar att Pytonormar kan va huvudtråden sen borde det finna under trådar man skapar tex GTP eller Tigerpyton mm, så man kan gotta sig på en speciell art, Ödlor kunde ha för tex Varan eller skäggagam osv. Eller är det tokigt att ha det så

35
9
Karkka:

 Det var lite det är vi gick of topic på i spindel forumet i din tråd jpson67 "köpa online".

Jag spinner väl på i vad jag tror var ditt syfte med denna tråd:P

För att få ording på "huvud sektionerna" att man ska skapar olika under sektioner. Att ex ödlor, ormar, spindlar, mm. har alla varsinna delar. typ bilder. foder, terrariet. då kan man lättare skapa specifika frågor. Och man får bra ordning och reda bland alla trådar. Är man då kanske intresserad av ödlor då slipper man bläddra igenom 40sidor av andra djur arter för att om man har tur hitta det man sökte om tex botten substrat för en geckoödla.

Givetvis innebär detta väldigt mycket arbete att fixa det här men jag tror att det är en bra lösning för att verkligen få en bra struktur. Jag är för ordning och reda:P

444
153
jpson67:
Karkka skrev:

 Det var lite det är vi gick of topic på i spindel forumet i din tråd jpson67 "köpa online".

Jag spinner väl på i vad jag tror var ditt syfte med denna tråd:P

För att få ording på "huvud sektionerna" att man ska skapar olika under sektioner. Att ex ödlor, ormar, spindlar, mm. har alla varsinna delar. typ bilder. foder, terrariet. då kan man lättare skapa specifika frågor. Och man får bra ordning och reda bland alla trådar. Är man då kanske intresserad av ödlor då slipper man bläddra igenom 40sidor av andra djur arter för att om man har tur hitta det man sökte om tex botten substrat för en geckoödla.

Givetvis innebär detta väldigt mycket arbete att fixa det här men jag tror att det är en bra lösning för att verkligen få en bra struktur. Jag är för ordning och reda:P



Mycket bra formulerat

1660
776
fluffis:
Jag tror själv inte på underkategorier. Det hade varit skillnad om det startats stora mängder med trådar per kategori och dag men det gör det inte. Många ämnen tar upp ämnen generellt, t.ex. att man pratar om vilket bottensubstrat som passar till vilken orm, där man diskuterar alla sorters ormar och inte enbart en viss typ av orm. Dessutom är det inte ovanligt att ämnena spinner iväg på något annat för det är ju så våra hjärnor funkar :) Om man är ute efter något specifikt, t.ex. av att läsa om skäggagamer, då borde det gå att söka fram sådana trådar ganska lätt med hjälp av sökfunktionen.

Ytterligare anledningar till varför jag inte gillar underkategorier är att många trådar skulle kunna läggas i olika kategorier, vilket leder till att man inte vet vilken man ska välja. 
Exempel: Jag vill skapa en tråd där jag undrar vad min strumpebandssnok ska ha för bottenmaterial. Ska jag lägga tråden under "terrarieinredning" eller under "snokar" då? Eller som i förslaget ovan. Om jag har en bild på terrariet. Ska jag lägga tråden under "bilder" eller "terrarier"? ... I slutändan måste jag som läsare ändå kolla båda kategorierna om jag vill få tips kring terrarier.

35
9
Karkka:

 Är helt klart med på vad du menar fluffis.

Tror ändå att det skulle vara en fördel med iaf någon typ av uppdelning. kanske inte att man delar upp allt i minsta detalj.

Nu vet jag inte om skillnaden mellan orm och snok är jättestor men det känns inte som att dessa behöver skillda kategorier.

Det går ju även att skriva lite info under varje kategori om vad som kan postas i kategorin.

544
424
Gibblo:

Tycker det lätt skapar förvirring och att det kommer bli som att bläddra i en roman. Arter för sig visst, av anledning att slippa 900 olika trådar om samma art, men ska man börja dra in underarter osv så kommer det bli mycket bläddrande, trådar kommer att försvinna i mängden, nya kommer skapas och folk kommer inte få svar på sina frågor utan bara hänvisas till rätt tråd.

Ska man sen lägga in färgformstrådar också? Lycka till med KP :D


35
9
Karkka:
 
Man behöver inte ta detta till överdrift. några underrubriker för att lättare få en struktur på forumet.

125
182
Redfoottortoise:
Det kanske blir mer befogat längre fram med undertrådar när medlemsantalet här stigit ?

Indelningen finns ju redan på en del andra STÖRRE forum som jag själv är medlem på, där det i mitt fall endast handlar om sköldpaddor. Där har man t.ex först delat in i geografisk förekomst, art, underart etc etc. Visst, det är lättare att hitta "sina" arter och jämlikar då eftersom det handlar om massor av trådar och medlemmar, men personligen ser jag inga sådana problem här idag på terrariedjur.se ?

Men jag kan förstå er som har t.ex ormar där det finns så många varianter av samma "art"...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild