Svans klämdes i Exo-Terra terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
624
Temla:
Är det någon som varit med om, eller hört talas om, att små ödlor fastnat med svansen i springan mellan glasdörr och glasvägg i Exo-Terras terrarium? Hittade en klämd (och tappad) svans som satt fast utanför terrariet häromkvällen.  

1275
1724
Falk:

Temla skrev:
Är det någon som varit med om, eller hört talas om, att små ödlor fastnat med svansen i springan mellan glasdörr och glasvägg i Exo-Terras terrarium? Hittade en klämd (och tappad) svans som satt fast utanför terrariet häromkvällen.  



Aj f*n det lät inge vidare.

Det kanske går att täta glipan med en liten silikon rand eller om man klipper till en tätningslist.

Har dock bara varit med att div leddjur fastnat i taken


1159
624
Temla:
Falk skrev:



Aj f*n det lät inge vidare.

 

Det kanske går att täta glipan med en liten silikon rand eller om man klipper till en tätningslist.




Näe, sannerligen. Jag blev minst sagt shockad. :( Ska fundera ut om det går att täta, bara man inte gör nåt och sedan inte kan öppna och stänga dörrarna ordentligt. 

60
31
Airbrush73:
Det går att täta utan problem. Det finns en plastlist, som ser ut som ett T, och om man limmar fast ena ytan på ena glasdörren på insidan av dörren, så får du en 100% tät dörr.
Med denna list, så kan du öppna bägge dörrarna helt utan problem.

Det är inga större problem att finna denna list. Sök bara på "T list" =)
Den finns även i olika färger, och även transparent. Svart är min favorit då det gäller terrarier =)


1159
624
Temla:
Tack Airbrush73! Ska kolla upp det! :)

903
509
Evanjeline:
Jag med, den listen såg super ut!

544
424
Gibblo:
Airbrush73 skrev:
Det går att täta utan problem. Det finns en plastlist, som ser ut som ett T, och om man limmar fast ena ytan på ena glasdörren på insidan av dörren, så får du en 100% tät dörr.
Med denna list, så kan du öppna bägge dörrarna helt utan problem.

Det är inga större problem att finna denna list. Sök bara på "T list" =)
Den finns även i olika färger, och även transparent. Svart är min favorit då det gäller terrarier =)




Nice!

366
155
Linus:
Airbrush73 skrev:
Det går att täta utan problem. Det finns en plastlist, som ser ut som ett T, och om man limmar fast ena ytan på ena glasdörren på insidan av dörren, så får du en 100% tät dörr.
Med denna list, så kan du öppna bägge dörrarna helt utan problem.

Det är inga större problem att finna denna list. Sök bara på "T list" =)
Den finns även i olika färger, och även transparent. Svart är min favorit då det gäller terrarier =)


Borde inte den bara täta mellan dörrarna? Mellan vägg och dörr kan det väl inte funka?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag har tätat mellan skjutglas på ett par terarium med borst list, jag tror att det skulle funka för dig med Telma, kostade ungefär 2kr/M hos glasmästaren och så kan du enkelt klippa till listen som du vill 

2048
773
psyjoh:
Vad var det för ödla? Nån liten gecko?
När jag läste vad som hänt kollade jag mina tre exoterra och där finns knappt någon springa. Ett av terrariena skiljde sig lite. Tycker det är dåligt av dem att där var sån skillnad. Är de fabrikstillverkade som jag antar att dem är så borde det vara samma mellanrum tycker man. Annars gillar jag deras terrarie. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild