Luftfuktare (fogger)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

89
57
p4s1:
Tja jag har köpte en fogger som man lägger i en vatten skål som sedan sprayar dimma i terrariet som jag kopplade in idag den är laggd med en timer som mina lampor ca 11 timmar om dagen. Jag märkte att vattnet blev ganska varmt där själva dimmsprayaren ligger ni som har fogger eller vet om dom hur gör ni? tänkte bara om det kan bli för varmt i vattnet?

343
119
Salig:
Om det är en ultra sonic fogger (tex exo terras) kan den vara dödlig eller ge stora skador på djur som kommer i kontakt med den. I instruktionen står det att inga djur får komma åt foggern. Jag har en exoterra fogger som jag har gjort om till en extern fogger med en petflaska och en bit trädgårdsslang, denna står ovanpå terrariet och dimman rinner ner i terrariet. Fungerar fint. Om du vill ha en ultra sonic fogger i terrariet måste den liksom en värmelampa avskärmas. Dessutom finns risken att vattnet blir varmt så som du säger, och jag har också hört att det finns en brandrisk om vattennivån blir för låg eller om vattnet tar slut. Min rekommendation är att ha foggern utanför burken. Lättare att fylla på vatten dessutom ;)

 

 


89
57
p4s1:
Ofan aa jag har ett galler på lådan som foggern är i men märkte att det va ganska varmt hadde bara haft den igång ca 4 timmar har kopplat ut den det är en ultra sonic precis som du gissade på aa okej hur gjorde du för att det skulle rinna ner koppla du en slang på själva maskinen som är i vattnet som går in i terrariet ?


89
57
p4s1:
såg ditt fotto kollade dina bilder ska nog bygga nått i den stilen ist känns säkrare :)

1159
625
Temla:
Hej Salig! Kan du lägga upp en bild på din fogger eller skicka i ett PM till mej? Din lösning låter intressant och något som jag också skulle vilja göra.

343
119
Salig:
p4s1: Jag hoppas att du kan se tillräckligt på kortet för att se hur jag har gjort :)

Temla: Skickar PM

89
57
p4s1:
jora det är lungt förstod konceptet när jag såg fottot :-) 

89
57
p4s1:
får tinte till dimman speciellt bra luftfuktigheten blir bra men vill få till den coola dimman vore tacksam för lite tipps :)

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Brännskador Eller?

89
57
p4s1:
nejda det är lungt med henne jag har ett skydd ormen kommer inte år vattnet eller foggern
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild