Tankar och ideer ^^

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

83
6
Pytonjocke:

Tänkte att man kunde diskutera lite om vad man har för personliga erfarenheter, kanske ritningar eller bilder så man kan ge varandra tipps och inspiration för framtida byggen :)

 

Här är ialf något som jag satt o skissa lite på idag mått efter min ena sovrums vägg (har stort sovrum på 5x5m)

hoppas på att få se mycket inspiration :)


91
8
Saraldor:

ser bra ut , skulle vija se hur du skulle kunna genföra det hela

 


83
6
Pytonjocke:

har byggt liknande inan börjar med att bygga ett regel skelett, sen så klär man skelettet med marin plyfa eller andra fuksäkrade skivor tätar och lackar (om behövs) sen reglar man hyllplan och väggar fukt tätar och lackar och eventuellt målar allt om man vill de . skulle ha 5cm mellan rum mellan varige burk för att kunna instalera spottar. sen skulle jag ta o instalera spår skenor för 4mmglas i varige samt instalera glaset som går omlott på 5 cm. etc.. typ något sånt ^^ inget är omöjligt ,, jag arbetar varige dag med att se hus resa på sig ^^ så detta borde ju vara en baggartell.. den största utmaning är att få ett godkännande från sambo :P haha


91
8
Saraldor:

brukar vara så. har snart svslutat vårat första bygge av Terrarium, och har redan tanke på ett annat. det blirsom en drog nästan


83
6
Pytonjocke:

jo du ... sen första bygget har jag inte kunnat stanna ^^ bygger o tänker hela tiden väldigt roligt :)


91
8
Saraldor:

jepp så är det

 


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

kommer att bygga nå liknande men utan reglar


1661
776
fluffis:

Det där ser rejält stort ut och kommer säkert att bli bra! Jag har några funderingar. Jag har 2-2½ cm överlappning på glasen, 5 cm låter mycket? Sen en grej till. Jag har haft terrarier i sovrummet men jag har det inte längre... :) Jag hade problem med ljuset. Jag använder timer och på vardagar ville jag att det skulle tändas ganska tidigt så att det lyste så att jag kunde titta till dem innan jag stack till jobbet. Sen när det blev helg så tändes ljuset förstås samma tid och då vaknade jag av det. Jag ville sova länge men det fick jag inte. Dumma ljus och dumma ormar så de åkte ut ur sovrummet igen... :) Sen är ju inte alla lika känsliga för ljus som jag. Du kanske är en av dem :)


83
6
Pytonjocke:

har 5 st terrarier i sov rummet nu som tänder kl 06,00 ^^ sover som en stock vilket fall öven om det är ljud o ljus :P


1661
776
fluffis:

Pytonjocke: Lyx! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild