Nykläckta skäggiga, när flytta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

11
22
viol:
Temla skrev:
Haha.. kan tänka mej att det är livat. Och riktiga matvrak är dom också. 


Har inte fått mat än men blir nu snart när mannen kommer hem, han har mer koll på vad dom små ska ha:)

Men tycker synd om den ena som ligger själv medan dom andra ligger ihop:/


2048
773
psyjoh:
Vi provade med lite sallad, pellets och m7nisyrsor men de har inte velat ta nåt än..

333
97
leolina:
Temla skrev:
Tror man ska vänta tills gulesäcken är borta. Men är osäker. Du får säkert nåt bättre svar snart! Flytta inte på nån förrän du fått besked här. 


De suger i sig gulesäcken innan de lämnar ägget precis som alla andra reptiler som kläcks ur ägg...

1159
625
Temla:
leolina skrev:


De suger i sig gulesäcken innan de lämnar ägget precis som alla andra reptiler som kläcks ur ägg...


Har läst på flera ställen att äggsäcken kan sitta kvar på skäggisar när dom kläckts. T.ex. här: 
beardeddragoncaresheet.weebly.com/hatchling-care.html


2048
773
psyjoh:
Jo vissa har ej absorberat hela och det kan sitta kvar lite, de bör man låta vara. 
Fem av våra är ute nu och de har gjort det. Den femte får dock vänta med att flytta till imorgon bitti. 

333
97
leolina:
Temla skrev:


Har läst på flera ställen att äggsäcken kan sitta kvar på skäggisar när dom kläckts. T.ex. här: 
beardeddragoncaresheet.weebly.com/hatchling-care.html



Det är sånt som kan hända med alla arter om ungarna stressas ur ägget av andra ungar eller andra störande moment. Går allt lugnt till är den borta innan de kryper ut.

2048
773
psyjoh:
6st har flyttat in nu, 4 ligger i kläckaren och en är på väg ut så det blir 11 totalt. Tror inte de sista 5 äggen kläcks. De har blivit för hårda för det. Ingen hade dock gulesäcken kvar  fast jag var inställd på det och läst så mkt om det.

2048
773
psyjoh:
Nu har de 10 som är ute flyttat :)
En till har huvet ute så den kommer väll till ikväll. 
Ska göra om lådan som varit kläckare när alla är kläckta så får hälften flytta in där...

11
22
viol:
Skulle fixa till där inne hos bebisarna vilket slutade med fem små skäggigisar som la sig till rätta på min hand:)

1159
625
Temla:
Men åh så sött. Där var det varmt och skönt. Tänk att dom är så orädda trots att dom är så små. :) Smälte ditt hjärta? skratt Det skulle mitt göra om det var min hand. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild