Kan man ha två kungspytonhanar i samma terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
Aniadani:
Min fråga är om man kan ha två KP-hanar i samma terrarium? Vilka har det och hur går det för ormarna? En del säger att det går och andra att det går inte. Vill veta det från fler. 
Tacksam för svaren

Medlem i SHF
537
749
Patch:

De kan man... absolut!

Men de KAN sluta så här!

i125.photobucket.com/albums/p54/deb31/Cannibalism1.jpg

så de kanske inte är att rekommendera :)


544
424
Gibblo:
Det är solitära djur och själv skulle jag haft dem separat.

6
2
Aniadani:
Usch då :( Detta visste jag inte om KP. Att dom är kannibaler. :/  Tack för infon

544
424
Gibblo:
Här är bra info om att hålla flera ormar i samma utrymme: squamishserpents.ca/care-info/can-i-keep-multiple-snakes-in-one-enclosure

6
2
Aniadani:
Första gången jag ser majsormar som kannibaler.  :( hemskt .. Vill tacka er för svaren. 

478
592
Rottenroth:
Aniadani skrev:
Min fråga är om man kan ha 2 KP hanar i samma terrarie? Vilka har det, o hur går det för ormarna? Då en del säger att det går o andra att det går inte. Vill veta det från fler folk.. 
Tacksam för svaren



Finns en tidigare amatör användare vid namn IronStig som skulle envisar med att hålla 3 stycken kp i terrariet, mot alla varningar han fick om att de kan kannibalisera så ignorerade han detta och en vecka senare kom forum tråden med bild på att en av de försvunnit.

Rekomenderar att husera Python regius var för sig.

70
86
Realboas:
Ormar är inte kanibaler, snarare opotunists, dom äter det dom kan komma över,enklast är att hålla dem var för sig, speciellt när det gäller kps som  max behöver en plast låda, värre är det med större atrer där terrarie är ett måste.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Är det inte ett måste med terrarium till alla ormar?? Eller missförstod jag dig Realboas? :)

 

Kungspyton, majsorm & flera ormarter kan äta varandra, ormar är solitära djur men ändå envisas folk med att hålla dom flera individer i ett terrarium, finns undantag säkert med ett par arter. För att enklast undvika problem och skador, håll era ormar 1 och 1 i varsina burkar, tips från mig :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild