Kokong

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
6
mammut02:
Hej jag köpte ett gäng med frågetäckenkackerlackor (therea oligrandjeani) på expo syd och de har lagt hur många kokonger som hälst. Jag har sökt på internet överallt men jag hittar inte hur lång tid det tar för kokongerna innan de kläcks eller hur man ska sköta om kokongerna. Jag undrar om någon har ärfarenhet av dethär eller om någon vet hur lång tid det tar innan de kläcks. Mvh tacksam för svar.

544
424
Gibblo:
Tror det tar 2-4 månader för dem att kläckas om du har bra med värme. Annars 4-5 månader. Jag tror de kläcks om du låter äggkapslarna vara bara, men har inte haft denna arten själv, känner dock folk som har.

44
6
mammut02:
Ok tack för svaret:) mvh

544
424
Gibblo:
Tack själv :)

181
110
Stina:
Har mina "frågeteckenkackisar" i något fuktigt substrat där honorna själva grävt ner kapslarna. Har låtit kapslarna vara och efter en tid har det tuffat runt så nymfer som klarat alldeles utmärkt att gräva sig upp på egen hand.

44
6
mammut02:
ok tack för svaret:)

1275
1724
Falk:
Precis som Stina skrev så behöver du inte göra någonting utöver den vanliga skötseln.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild