Identifiera en svensk groda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
12
ReptiGustav:
Har fått en groda av en kompis som bara sa att det var en svensk groda, så jag vet inte vad det är för någon sort och vad jag ska mata den med.


384
18
mr_fan:
Vet inte art men groddjur är ju fridlysta så släpp ut den ?

544
424
Gibblo:
Ja, släpp ut den och säg åt din kompis att sluta ta hem grodor.

www5.o.lst.se/projekt/frida/allman.asp

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag tror det är en FRIDLYST Rana temporaria även kallad Vanlig groda

34
12
ReptiGustav:
Ok håller på och ska säga till min kompis att inte ta hem svenska grodor. Ska släppa ut den nu.

544
424
Gibblo:
ReptiGustav skrev:
Ok håller på och ska säga till min kompis att inte ta hem svenska grodor. Ska släppa ut den nu.




Låter bra det :)

34
12
ReptiGustav:
Tack för hjälpen den var lite stressad men det hade varit taskigt att ha den kvar. Hopas inte min kompis tar hem fler vilda djur

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Alla svenska reptiler & groddjur är fridlysta, istället för att säga till din kompis så informera honom :) Information är lättare att ta till sig än kritik :P 

 

Jag har själv anmält en person som slagit ihjäl huggormar men blev hemskt nonchalant bemött hos polisen, uppfattade det som ärendet var VÄLDIGT lågprioriterat, vilket jag kan förstå givetvis :) men dom verkade inte lägga någon större vikt vid min anmälan, bemötandet kändes mycket tvivelaktigt, hon sa det inte rakt ut men tolkade hennes reaktion som "en död orm är en bra orm" ungefär, tråkigt..


34
12
ReptiGustav:
Tack för informationen, det ska jag göra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild