Vad tycker ni om det här ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

29
0
erkenvik:

www.youtube.com/watch?v=iO4XUOqV-SI&feature=related


592
551
Redfoot:

Hål i huvudet


59
8
glamwarrior:

ballt som fan tycker jag


29
0
erkenvik:

tycker det är konstigt att para t.x tigerpyton med kungspyton


366
155
Linus:

Ärligt talat så har jag alldeles för lite koll på vad det har för effekter på djuren som framavlas. Men jag antar att de blir infertila? Som andra hybrider, menar jag.
Och i såna fall måste jag faktiskt säga att så länge djuren är friska och lever ordentligt schyssta liv så har jag inget emot det!


126
6
AjPaj:

Håller med linkmeister. Men som jämförelse blanda en stor hundras med en liten hundras kan leda till jobbigheter i anatomin. Nu kommer inte dessa ormar riskera att lida av för korta bakben eller för långa öron, men det kan ju få inre anatomiska effekter. Visst kan alla ormar få det, men andelen kanske är större hos hybrider?


63
4
Majvor:

mång av våra moderns hundraser kommer ju av att man blandat olika raser för att få ett visst resultat.

 

Personligen tycker jag hybrider är tuffa, vill gärna ha en superball :)

Givetvis måste djurens välbefinnande komma i första hand. många hybrider liksom mulåsnor blir nog infertila men jag har inte läst på speciellt mycket själv eftersom hybrider inte varit aktuellt för oss.

Gillar ju snakebytes så jag bidrar med en video om hybrider från dem: www.worldofballpythons.com/videos/snakebytestv/336/


309
239
Gogs:

tja... skön låt i videon iaf...


366
155
Linus:

En stor skillnad här är ju ändå att det här inte rör sig om raser, utan om olika arter.
Som sagt, vet någon ifall det blir infertil avkomma när man parar olika ormarter?
Det känns ju som att exempelvis en kungspyton och en womapyton skall vara mer troliga att få infertil avkomma än en rutpyton och en grön trädpyton (eftersom de tillhör olika släkten, kungspython = Python och womapyton = Aspidites, medan både rutpyton och grön trädpyton tillhör Morelia.

Men ja, jag är helt jäkla oskolad i ämnet, så någon som vet mer får gärna rätta mig!


29
0
erkenvik:

Gogs låt = Creatures Lie Here 

 

länk till låt =www.youtube.com/watch?v=mEdkMAKc444&fb_source=message

 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild