Mat till maten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Kattmat har jag inte provat däremot hundmat. När jag sen slutade med det, bestod inte endast av hundmat, och började köra med annat så började ödlorna äta mkt mer. Kanske var smaken? Tror nog inte det är dåligt iaf då hundmaten var vegetarisk och  rik på proteiner. 

903
509
Evanjeline:
Förlåt, men vegitarisk hundmat? det låter ju vasninnigt?

4
0
2masj:
Skalman skrev:
Crippa, har du ngn länk? Fick bara konstiga träddar på Google...

Firemon er her i forumet.
Kolla her:

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=shops&shopid=42


2048
773
psyjoh:
Evanjeline skrev:
Förlåt, men vegitarisk hundmat? det låter ju vasninnigt?


Antar att det var ett komplement ?

356
177
krypet:
Jag har funderat lite kring detta med gutloading.

Jag förstår poängen om det är så att hela foderdjuret blir mat, men hur ska man tänka när det gäller exempelvis rovskinnbaggar. De suger ju ut kroppsvätska ut sitt byte. Oftast tar de bytet direkt. Det borde inte spela någon som helst roll då. 

544
424
Gibblo:
krypet skrev:
Jag har funderat lite kring detta med gutloading.

Jag förstår poängen om det är så att hela foderdjuret blir mat, men hur ska man tänka när det gäller exempelvis rovskinnbaggar. De suger ju ut kroppsvätska ut sitt byte. Oftast tar de bytet direkt. Det borde inte spela någon som helst roll då. 



Det gör spindlar också, men det foderdjuret äter gör ju hela foderdjuret näringsfullt. Det enda som blir kvar är lite skal, så då har de fått i sig det mesta av bytet.

2966
1645
Hoggaforfan:
Evanjeline skrev:
Förlåt, men vegitarisk hundmat? det låter ju vasninnigt?

Några av världens äldsta hundar ska tydligen varit vegeterianer enligt en bekant som forskade lite i ämnet.
Hundar är inte carnivorer längre utan snarare allätare som vi människor.
Katter däremot är fortfarande carnivorer så att kattmaten innehåller annat än kött är idiotiskt.

Det enda mat min förra rottis snodde av mig var en vegetarisk pirog. 

2966
1645
Hoggaforfan:
krypet skrev:
Jag har funderat lite kring detta med gutloading.

Jag förstår poängen om det är så att hela foderdjuret blir mat, men hur ska man tänka när det gäller exempelvis rovskinnbaggar. De suger ju ut kroppsvätska ut sitt byte. Oftast tar de bytet direkt. Det borde inte spela någon som helst roll då. 

Magvätskan är ju också en vätska. Många djur använder ju enzymer tex i form av gift för att lösa upp allt innehåll till en vätska. Däribland det som foderdjuret ätit :-)

356
177
krypet:
Sant! Jag tycker bara de är ganska snabba med att äta och tror inte de hinner lösa upp hela bytet. 

Att försöka ge foderdjuren en bra kost så att de mår väl och blir näringsrika är något annat. Det jag tänkte på var ju just arr ge foderdjur något extra precis när de ska ätas.

4
0
2masj:
Du kan jo selvfølgelig "krydre" dem med kalcium med D3 vitaminer, det er ett pulver du drysser over.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild