Racksystem?! Hiss eller diss?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

27
11
LudvigN:

1159
625
Temla:
Usch! DISS! 

2966
1645
Hoggaforfan:
Som temporärt boende för en kull man fått så är det väl ok men vuxna ska alltid gå i ett riktigt terrarium.
Att ha en massa kp i konstiga morpher, "överhettad hallon paj med anlag för bläckplumpar" (översättning: missbildad), i anonyma lådor så är det fet diss, då är man inte djurälskare. Samla på porslinsföremål istället.

69
56
Moong:
Hiss, jag tror att ormar mår minst lika bra i rack som i terrarium, såvida att låderna ger tillräckligt utrymme, jag har märkt på ormar jag haft både i plastlåda och i terrarie att dem blev mindre stressade i plastlådan och åt bättre.

27
11
LudvigN:
Ja som sagt det är en hiss eller diss alla åsikter är välkomna!

2048
773
psyjoh:
Diss. Man ska ju kunne se djuren och framförallt i ett fint terrarie. Annars har man dem för andra anledningar. Korta stunder av olika anledningar går väll an...

1159
625
Temla:
Vad säger Jordbruksverket om rack, dom som har så många regler vad gäller storlek och inredning m.m.? 

27
11
LudvigN:
Ja dom ska väl inte säga något så länge måtten stämmer.

356
177
krypet:
Hiss till skalbaggar -tyvärr eftersom det inte är så snyggt. Egentligen har jag inte rack utan bara hyllor med plastbackar, men det blir ju ganska likt.
jag lyckas inte alls lika bra med skalbaggar när jag har dem i terrarier.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Hiss & diss :) Beror ju på vad syftet är kan jag tycka, jag använder mig av racksystem till alla mina pytonjuveniler 1-2 års tid innan dom flyttar till fullstora terrarium med inredning. Finns fördelar & nackdelar med allt här i världen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild