Längden på en pueblomjölksnok som är ett år

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
12
ReptiGustav:
Min är 45cm lång. Undrar hur långa de brukar vara för jag har en Honduras som är yngre men större 

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
Hondurasmjölksnoken är en betydligt större underart av mjölksnok än pueblomjölksnoken, därav kan det skilja en del i längd mellan dina två individer misstänker jag.

Mvh. Björn

34
12
ReptiGustav:
Ok det viste jag men är det normalt

89
57
p4s1:
Jag är inte expert på mjölknokar har också en pueblomjölksnok min är ca ett år gammal ligger på ungefär 50 cm så jag tror det är helt normalt


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Beror helt på omständigheterna hur mycket en orm växer, man kan få en orm att växa mycket eller lite beroende på fodertillgång. Så det är egentligen omöjligt att svara på frågan :) Men generellt får ormar för mycket mat i fångenskap/terrarium. 

953
1840
peter54:
Vid ett års ålder är det alldeles normalt för en pueblomjölksnok med en längd på 40-50 cm. Det är inte någon idé att jämföra Hondurasmjölksnokar med pueblomjölksnokar eftersom Hondurasmjölksnokarna kan vara 45 cm när de kommer ut ur ägget, även om 35 cm är mer vanligt när de kläcks.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild